Skoda Auto, o divizie a Volkswagen, a crescut ponderea vehiculelor electrice în mixul său de vânzări în prima jumătate a anului și a înregistrat o creștere de aproape 12% a profitului operațional, până la 1,3 miliarde de euro, a anunțat luni compania, scrie Reuters.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Veniturile producătorului auto ceh pentru primele șase luni au crescut cu aproape 12% față de anul precedent, ajungând la 15,1 miliarde de euro.

Livrările au crescut cu 14%, ajungând la 509.400 de vehicule în această perioadă. Aproximativ 23% dintre aceste livrări au fost modele complet electrice sau hibride plug-in, în creștere față de 9,4% în prima jumătate a anului trecut, a declarat compania.

Analize Economedia

auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania

Directorul executiv Klaus Zellmer a declarat că, până la sfârșitul lunii iunie, clienții au plasat peste 120.000 de comenzi pentru modelele Skoda Enyaq și Elroq, complet electrice, subliniind progresul strategiei sale de electrificare.

Producătorii auto europeni au înregistrat pierderi de miliarde de euro și au emis avertismente privind profitul, în timp ce se luptă să facă față concurenței din China, tarifelor de import din SUA și reglementărilor UE menite să accelereze tranziția către vehiculele electrice.

„În ceea ce privește vânzările în raport cu performanța generală a pieței, ne descurcăm bine”, a declarat Zellmer jurnaliștilor într-o videoconferință.

În timp ce vânzările totale de mașini au scăzut în Europa în acest an, vânzările de vehicule electrice – un segment prioritar pentru companii precum Skoda Auto – au crescut.

Zellmer a declarat că compania vede un potențial mare în noul Epiq, un SUV electric cu un preț de 25.000 de euro, care se va adresa consumatorilor de nivel entry-level. Compania intenționează să lanseze Epiq în prima jumătate a anului 2026.

„Punem multe speranțe sau, aș spune chiar… așteptări în această mașină”, a declarat el. „Rata actuală a vânzărilor de sisteme de propulsie electrificate… trebuie să crească.”

Pe piața europeană, Skoda a livrat 409.100 de vehicule clienților, o creștere de aproape 11% care a depășit performanța pieței în ansamblu și a fost susținută de vânzările de 72.000 de vehicule electrice și 21.400 de hibrizi plug-in, a declarat compania.

Skoda a obținut rezultate record și în India, unde a livrat 33.000 de vehicule, ceea ce reprezintă o creștere de 108% față de anul precedent, a declarat compania.