Circa două treimi (64%) dintre cumpărătorii europeni de vehicule de lux intenţionează să achiziţioneze prima lor maşină electrică, în următoarele 12 luni, , reiese din rezultatele unui studiu de specialitate citat de Agerpres. Experienţa încărcării şi autonomia rămân principalele obstacole în calea adopţiei acestui tip de autovehicule.
Conform specialiştilor Boston Consulting Group (BCG), din totalul celor 38% consumatori din segmentul de lux care iau în calcul să-şi cumpere un automobil de peste 80.000 de euro, în următorul an, circa două treimi (64%) ar opta pentru un vehicul electric în locul unuia cu motor cu combustie internă, dacă modelele ar oferi specificaţii comparabile.
În acelaşi timp, 46% dintre respondenţi s-au declarat preocupaţi de lipsa staţiilor de încărcare rapidă, de timpii lungi de aşteptare şi de costul instalării încărcătoarelor private.
De asemenea, autonomia maşinilor electrice reprezintă o altă preocupare pentru 44% dintre cei chestionaţi, în special în ceea ce priveşte predictibilitatea bateriei şi performanţa acesteia în condiţii de frig. Cu toate acestea, aceste griji scad semnificativ în rândul celor care au condus deja un vehicul electric cu baterie, respectiv cu 24% – în cazul timpului de încărcare, şi cu 34% în ceea ce priveşte autonomia.
Studiul “Europe’s High-End Buyers Rethink EV Ownership” se bazează pe un sondaj realizat pe un eşantion de peste 5.000 de cumpărători potenţiali de automobile din cinci mari pieţe europene – Germania, Franţa, Marea Britanie, Italia şi Spania. Dintre aceştia, 20% fac parte din segmentele de preţ premium plus şi lux.
Boston Consulting Group colaborează cu lideri din afaceri şi societate pentru a aborda cele mai importante provocări şi a captura cele mai mari oportunităţi.