Unul din trei magazine online din România intenționează să crească prețurile produselor între 6% și 15% în 2023, potrivit celui mai recent sondaj al platformei GLAMI Fashion, desfășurat în rândul e-shop-urilor partenere.
De asemenea, 41% dintre comercianții online se gândesc la o schimbare a ofertei propuse, pentru a satisface cerințele clienților, ca țintă de afaceri pentru anul în curs, 24% își vor schimba cu siguranță inventarul și alegerile sortimentelor, iar 75% au în vedere adaptarea sortimentației la generațiile mai tinere.
Clienții online și instrumentele AI
Nucleul clienților din segmentul e-commerce, milenialii și, într-o măsură tot mai mare, membrii generației Z, au o viziune diferită asupra cumpărăturilor și consumului comparativ cu generațiile anterioare, arată studiul. De exemplu, sunt dispuși să cheltuiască în mod conștient mai mult pe produse sustenabile.
De exemplu, publicul din generația Z este mai bine educat în ceea ce ține de cumpărăturile realizate prin social media, online sau prin intermediul aplicațiilor mobile, dar și când vine vorba de cunoașterea beneficiilor noilor instrumente AI (bazate pe inteligența artificială) pentru găsirea brandurilor, stilurilor și mărimilor potrivite .
Anul acesta, 50% dintre magazinele online de modă vor comanda loturi mai mici din fiecare model, dar într-o varietate mai mare, în conformitate cu tendințele. Pe de altă parte, 25% dintre e-tailerii care au luat parte la studiul GLAMI vor reduce cu totul numărul de stiluri.
Personalizarea cumpărăturilor online – accent major în 2023
Operarea cu abordări mai sofisticate de analiză a datelor ar putea fi o formulă câștigătoare pentru mulți antreprenori e-commerce în 2023, arată analiza. Autorii acesteia spun că, în e-commerce, aceasta folosește AI (inteligența artificială) și algoritmi bazați pe învățarea automată, pentru a oferi o experiență unică fiecărui vizitator al site-ului.