Sondaj: Nouă din zece români vor publicarea unor preţuri de referinţă la reparaţiile auto

masina, accident, asigurare auto, service Sursa foto: Pixabay

Nouă din zece români (93%) consideră că ar fi benefică publicarea anuală, cu titlu informativ, de către o autoritate competentă, a unor preţuri de referinţă pe piaţa de reparaţii auto, arată un sondaj de opinie efectuat de IRES, la solicitarea UNSAR – Uniunea Naţională a Societăţilor de Asigurare şi Reasigurare din România, scrie Agerpres.

Conform sursei citate, procentul este similar (92%) şi în ceea ce priveşte posibilitatea publicării anuale, tot cu titlu informativ, a unor preţuri de referinţă şi pentru închirierea autovehiculelor primite la schimb de persoanele păgubite RCA pe perioada reparaţiei celor avariate, arată acelaşi sondaj.

“Preţul poliţei RCA este influenţat de costul despăgubirilor, iar astfel de măsuri, precum introducerea unor preţuri de referinţă pentru reparaţiile auto şi pentru rent-a-car, cu titlu informativ, ar ajuta consumatorii să fie mai bine informaţi cu privire la costurile pe care le implică reparaţiile în cazul în care ar fi păgubiţi RCA”, se menţionează în comunicat.

Astfel, s-ar putea evita eventuale costuri nejustificate cerute pentru reparaţia autovehiculului avariat.

“La finalul anului 2022, ţara noastră avea peste 10 milioane de vehicule rutiere înmatriculate în circulaţie, în creştere cu peste 1 milion în ultimii doi ani. Cu circa 400.000 de accidente rutiere în fiecare an, România conduce în topul ţărilor europene la acest capitol”, se mai precizează în comunicat.

Reprezentanţii UNSAR susţin că ţara noastră se situează, de asemenea, şi în topul despăgubirilor plătite în cazul fiecărui accident în baza poliţelor RCA (dăuna medie RCA).

“Pe scurt: provocăm mai multe accidente decât alte ţări şi plătim, în medie, mai mult pentru fiecare dintre ele. Toate acestea în contextul în care numărul accidentelor rutiere şi despăgubirile plătite ca urmare a acestora (dauna medie RCA) influenţează evoluţia primelor RCA”, susţin reprezentanţii UNSAR.

În tot acest context, având în vedere şi falimentele recente ale unor asigurători care practicau preponderent asigurări RCA la prime nesustenabile, reprezentanţii UNSAR susţin că devine absolut necesară modificarea corespunzătoare a Legii 132/ 2017 privind RCA – în sprijinul păgubiţilor şi al şoferilor români.

“Reamintim faptul că, în ciuda dificultăţii de a opera pe piaţa RCA, asigurătorii care au rămas pe această piaţă au plătit anul trecut, în baza poliţelor RCA, despăgubiri de circa 4 miliarde lei. Practic, în fiecare zi calendaristică a anului 2022, industria de asigurări a plătit peste 2 milioane EUR către păgubiţii implicaţi în accidente rutiere”, precizează sursa citată.

 

Sursa foto: Pixabay

Comentarii

  1. “La finalul anului 2022, ţara noastră avea peste 10 milioane de vehicule rutiere înmatriculate în circulaţie, în creştere cu peste 1 milion în ultimii doi ani.”
    Zic sa mai oferim niste facilitati fiscale sa aducem cazane diesel cu euro 1 si 2. Doamne fereste sa le interzicem ca apoi se supara pulimea si nu mai are cine sa ne voteze 😉
    Daca chiar vrei aer mai curat … e la mintea cocosului sa interzici euro 1-4, treptat, predictibil incepand cu 1 ian al fiecarui an urmator. Iar aia 10000 pt electrice ar putea alocati spre masini euro 6, ai primenii mai repede parcul auto si ai avea o tranzitie mai smart decat sa faci pe virtuosul cu aceste masini de cateva tone care nu stim daca sunt chiar verzi tinand cont de baterii si reciclarea ulterioara.

  2. Aici e vorba de decontări și de cât se fură pe facturi umflate cu oblăduirea ASF.
    Legea e făcută pentru șmecherii cu service-uri și avantajează firmele de asigurări cu prețuri uriașe în detrimentul celor cu prețuri mici, gen Euroins. Ia să limiteze ca-n afară valoarea reparațiilor la o referință calculată independent, atunci nu s-ar mai pretinde despăgubirea unor sume exagerate și ar reveni costurile polițelor la normal.
    Dar noi plătim polițe mari, unele societăți de asigurarea prosperă fără concurența tarifelor competitive, service-urile decontează facturi umflate iar șpaga curge tihnită la ASF pe lângă bonusuri.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *