Sondaj Schneider Electric: Impactul recentei crize energetice globale asupra prețurilor a atras atenția asupra economisirii energiei în rândul proprietarilor de case

bec becuri energie electrica lumina facturi Sursa foto: Pixabay

Îmbunătățirea eficienței energetice în locuințe este cea mai populară inițiativă, potrivit a 86% dintre consumatori, într-un nou sondaj realizat de Schneider Electric, transmis într-un comunicat de presă. Alte îmbunătățiri ale locuințelor legate de energie s-au clasat, de asemenea, pe poziții de top, securitatea energetică fiind pe locul al doilea (83%), urmată îndeaproape de soluțiile de răcire (79%) și independența energetică (78%).

Potrivit sondajului anual, impactul recentei crize energetice globale asupra prețurilor a atras atenția asupra economisirii energiei în rândul proprietarilor de case. 75% dintre respondenți au spus că au redus consumul de energie în timpul iernii 2022-2023, 72% dintre cei care au făcut acest lucru au spus că motivul a fost reducerea costurilor cu energia electrică, în timp ce o treime au făcut-o pentru a reduce emisiile de carbon.

Sondajul, care a chestionat peste 9.000 de consumatori din Australia, Franța, Germania, Spania, Suedia, Regatul Unit și Statele Unite, a întrebat, de asemenea, cum au redus consumatorii consumul de energie în ultimele 12 luni. 45% au spus că au trecut la becuri LED, 24% au spus că au început să măsoare consumul de energie acasă și 16% au instalat un termostat inteligent.

Sondajul din 2023 a constatat că șapte din zece consumatori recunosc importanța sustenabilității și a abordării schimbărilor climatice, iar 81% dintre respondenți au subliniat faptul că este important ca țările să-și îndeplinească angajamentele naționale. Cu toate acestea, peste jumătate au considerat că responsabilitatea reducerii emisiilor revine indivizilor.

În timp ce mai mult de jumătate (55%) dintre consumatori consideră că este important să-și facă casele net zero pe parcursul vieții, 40% au considerat că este puțin probabil ca acest lucru să se întâmple: o creștere de 4 puncte procentuale în comparație cu sondajul din 2021. Costul vieții este principala preocupare a consumatorilor atunci când sunt întrebați despre consecințele unei creșteri a temperaturii globale peste 1,5°C, 86% fiind îngrijorați de facturile mai mari la energie pentru încălzire și răcire.

Consumatorii văd consumul de energie în locuință ca o prioritate, 68% caută să reducă cantitatea de energie pe care o folosesc acasă. Interesul pentru tehnologie care să ajute la monitorizarea și reducerea consumului de energie este mare. Peste 60% dintre cei chestionați doresc să-și urmărească consumul zilnic de energie și 40% văd tehnologia smart home ca pe o modalitate ușoară și accesibilă de a reduce facturile la energie.

În ciuda presiunii financiare continue, proprietarii de locuințe sunt dispuși să investească semnificativ în măsuri de eficiență energetică, cu o cheltuială medie de 1.926 de euro planificată în următoarele 12 luni.

Soluțiile inteligente și sustenabile pentru casă, care ajută la gestionarea mai eficientă a energiei, devin populare. Consumatorii și-au exprimat un interes tot mai mare pentru termostate și monitoare inteligente, popularitatea acestora crescând cu 3 și, respectiv, 4 puncte procentuale, comparativ cu rezultatele sondajului din 2021.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: