Gigantul japonez de jocuri a lansat luni PlayStation Studios Mobile Division şi a declarat că aceasta va funcţiona în mod independent de afacerea sa cu console, transmite CNBC. Astfel, Sony își face intrarea pe piața de jocuri pe mobil, anunțând și că a achiziţionat Savage Game Studios, dezvoltator de jocuri mobile din Helsinki şi Berlin.
Sony este lider prin PlayStation pe piața de console de gaming, alături de Microsoft prin Xbox. Tradițional, piața de console rivaliza cu cea a jocurilor pe calculator. Dar piața de jocuri pe mobil a luat avânt în ultimii ani, odată cu creșterea performanțelor telefoanelor smart. În prezent, veniturile generate de jocurile pe mobile le depășesc pe cele ale consolelor și PC-urilor la un loc, în timp ce consolele au un avans de câteva procente în fața PC-urilor. Valoarea totală a pieței de gaming se ridică la aproape 200 miliarde dolari, conform datelor aferente 2021.
Mai mult, viitorul pare să aparțină mobilelor, având în vedere și dezvoltarea tehnologiei 5G, care permite rularea prin date mobile a jocurilor la o calitate și o viteză mai mare decât în prezent. Desigur, jucătorii pasionați dețin, cel mai probabil, și o consolă sau un PC pe care să se distreze acasă, dar mobilul a permis atragerea de noi jucători, mai puțin dispuși să investească în sisteme dedicate, dar nu refuză un joc pe telefon.
Deciziile Sony vin și pe fondul unor rezultate financiare slabe în trimestrul al doilea al anului, ceea ce a convins compania să reducă estimarea de profit de anul acesta. De asemenea, Sony continuă să se confrunte cu probleme legate de lanţul de aprovizionare şi nu poate satisface cererea pentru consola sa emblematică PlayStation 5.
Compania japoneză a declarat că intenţionează să lanseze aproximativ 50% din jocuri pe PC şi pe mobil până în 2025, în creştere faţă de aproximativ un sfert în prezent. ”Pentru ca acest lucru să se întâmple, Sony trebuie să facă pariuri mari pe jocurile mobile”, a declarat Serkan Toto, CEO al companiei de consultanţă pentru industria jocurilor cu sediul în Tokyo, Kantan Games, pentru CNBC.
La începutul anului, rivalul Sony din industria jocurilor, Microsoft, a anunțat că va achiziționa Activision Blizzard, unul dintre liderii producătorilor de jocuri, care are în portofoliu titluri precum Warcraft, Diablo, Call of Duty și Candy Crush. Prin tranzacția care se ridică la 68,7 miliarde dolari, gigantul american intră în piața creatorilor de jocuri, inclusiv cea a jocurilor pe mobil.