Felul în care oamenii folosesc inteligența artificială s-a schimbat în anul 2025, comparativ cu anul 2024, potrivit unei analize publicate de Visual Capitalist, realizată de Marc Zao-Sanders pentru Harvard Business Review.
Dacă specialiștii consideră că intelgența artificială va schimba piața muncii cu un impact major asupra joburilor, oamenii folosesc inteligența artificială pentru alte motive, chiar surprinzătoare.
Marc Zao-Sanders El a examinat mii de postări pe forumuri pe parcursul ultimului an, ca urmare a analizei sale din 2024.
Și a descoperit că primul scop în care oamenii folosesc acum inteligența artificială este pentru terapie și companie, mai degrabă decât pentru a căuta informații.
Cum folosesc oamenii inteligența artificială în 2025
1. Terapie și companie
2. Organizarea vieții
3. Găsirea unui scop
4. Îmbunătățirea învățării
5. Generarea de cod
6. Generarea de idei
7. Distracție și lucruri fără sens
8. Îmbunătățirea codului
9. Creativitate
10. Viață sănătoasă
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Cum foloseau oamenii inteligența artificială în 2024
1. Generarea de idei
2. Terapie și companie
3. Căutare specifică
4. Editarea textului
5. Explorarea intereselor
6. Distracție și lucruri fără sens
7. Rezolvarea problemelor
8. Îmbunătățirea învățării
9. Personalizarea învățării
10. Sfaturi generale
Primele trei cazuri de utilizare: terapia, organizarea vieții și găsirea unui scop, arată că AI-ul poate ajuta oamenii să-și gestioneze atât emoțiile, cât și viața. Și, în afară de terapie, aceste utilizări nu erau pe primele locuri în 2024, care se concentrau pe generarea de idei și căutare.
Vorbind despre căutarea AI, popularitatea sa a scăzut cu 10 locuri. Oamenii sunt încă interesați să învețe și să facă AI să explice concepte sau să adauge context pentru ei. Dar nu mai caută activ informații atât de mult. Acest lucru poate fi și rezultatul integrării Gemini în Google Search.
Experții spun că pot vedea utilitatea sa pentru predarea mindfulness-ului sau a terapiei comportamentale cognitive utilizatorilor.
Visual Capitalist menționează că există, totuși, o problemă când AI este folosită ca înlocuitor pentru relațiile umane reale, mai precis faptul că împiedică conexiunile umane profunde.