Spotify a înregistrat o pierdere netă în al doilea trimestru, în condițiile în care directorul general Daniel Ek a spus că grupul de streaming muzical a fost prea lent în privința publicității, ceea ce a dus la o scădere de 11% a acțiunilor, potrivit Financial Times.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Compania a raportat o pierdere netă de 86 milioane de euro pentru cele trei luni încheiate la sfârșitul lunii iunie, sau 0,42 euro pe acțiune, în scădere de la un profit de 274 milioane de euro în aceeași perioadă a anului trecut, fiind mult sub așteptările analiștilor.

„Singura zonă care nu a depășit încă așteptările este afacerea noastră de publicitate… Pur și simplu ne-am mișcat prea încet. Este cu adevărat o provocare de execuție, nu o problemă de strategie”, spune Ek.

Spotify a introdus instrumente automatizate pentru companii ca să cumpere reclame pe site-ul său, dar a raportat o scădere de 1% a veniturilor din publicitate de la un an la altul.

Analize Economedia

auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania

Platforma de streaming muzical a raportat venituri de 4,2 miliarde de euro în al doilea trimestru, în creștere cu 10% față de anul anterior, dar sub estimările sale, din cauza fluctuațiilor valutare. A spus că se așteaptă la un venit operațional de 485 milioane de euro în al treilea trimestru și la venituri de 4,2 miliarde de euro, ambele sub așteptări.

„Privind la fundamentele de bază ale afacerii, acest an decurge în mare parte conform așteptărilor”, a adăugat Ek.

Spotify spune că așa-numitele taxe sociale, adică impozite pe care compania le suportă în anumite țări legate de plata pe bază de acțiuni, au fost mult mai mari decât se anticipase din cauza creșterii prețului acțiunilor companiei. Compania ar fi fost afectată și de costuri mai mari asociate cu personalul și marketingul.

Acțiunile companiei au crescut cu 53% de la începutul anului, în urma unei campanii de reducere a costurilor care a dus la primul său an întreg cu profit în 2024. Investitorii au urmărit cu atenție profitabilitatea Spotify, după ce grupul a început să majoreze prețurile abonamentelor, să introducă noi niveluri premium și să adauge servicii în domeniul cărților audio și podcasturilor.

Spotify a crescut prețurile în Franța în iunie, iar grupul plănuia să crească prețurile în zeci de țări în această vară.

Numărul de abonați a crescut cu 12% la 276 milioane, în timp ce utilizatorii activi lunar au crescut cu 11% la 696 milioane.

În al doilea trimestru, Spotify a extins cărțile audio în țări precum Germania și Austria, a lansat DJ-ul activat vocal în peste 60 de piețe și a lansat Audiobooks+ pentru utilizatorii din 13 piețe, un abonament suplimentar lunar.