Spotify Technology va desfiinţa 200 de locuri de muncă la unitatea sa de podcasturi

Spotify pixabay.com

Spotify Technology va desfiinţa 200 de locuri de muncă la unitatea sa de podcasturi, în a doua rundă de disponibilizări, deoarece compania îşi restructurează afacerea după ani de investiţii masive, transmite agenția Reuters, citată de News.ro.

Măsura afectează aproximativ 2% din forţa de muncă a gigantului de streaming muzical şi aliniază Spotify cu platformele Meta şi Roku, care şi-au redus numărul locurilor de muncă pentru a doua oară, ca răspuns la incertitudinile economice.

Spotify a cheltuit agresiv pentru a-şi dezvolta afacerea de podcast în ultimii ani, sperând că nivelurile mai ridicate de implicare oferite de format vor aduce mai mulţi agenţi de publicitate.

Dar asta a condus la o creştere a cheltuielilor de exploatare ale companiei, care s-au mărit anul trecut cu o viteză de două ori mai mare decât veniturile sale.

Creşterea ratelor dobânzilor şi inflaţia ridicată înseamnă şi că firmele au redus cheltuielile pentru reclame.

Ca răspuns, Spotify şi-a redus cu 6% din forţa de muncă la începutul anului 2023 şi a anunţat plecarea lui Dawn Ostroff, care a contribuit la modelarea afacerii sale cu podcasturi şi a condus-o prin controverse, cum ar fi reacţiile din jurul emisiunii lui Joe Rogan pentru presupusa răspândire de informaţii greşite despre Covid-19.

Sahar Elhabashi, care conduce divizia de podcast, a declarat luni că Spotify ”a luat decizia dificilă, dar necesară, de a face o realiniere strategică”.

Spotify a mai spus că îşi va uni studiourile Parcast şi Gimlet într-o singură divizie, Spotify Studios, care va produce originale Spotify.

Compania va adopta acum o abordare personalizată pentru fiecare spectacol şi creator, în comparaţie cu abordarea uniformă urmată anterior, a spus Elhabashi.

pixabay.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *