FintechOS, startup românesc care dezvoltă soluţii digitale pentru industria financiară, se uită spre extinderea business-ului în Asia de Sud-Est spre finalul acestui an, începutul lui 2023. Pentru moment, însă, compania spune că focusul este pentru extinderea prezenței din Europa și a angajaților din Franța, Germania sau Spania.
„În general ne-am uitat și eram destul de convinși că vrem să începem expansiunea în Asia de Sud-Est uitându-ne la care este recepția în SUA și creșterea pe care o avem în Europa de Est. Noi am vrea să ne extindem aici pentru că potențialul este foarte mare. Însă Asia de Sud-Est reprezintă o zonă și un ecosistem total diferit. Așteptarea mea este ca spre finalul acestui an, începutul lui 2023 vom începe să desfășurăm operațiuni și acolo”, a declarat Teodor Blidarus, CEO și co-fondator FintechOS, într-un interviu acordat Economedia.
FintechOS se uită către piața din Asia este datorită ecosistemului său dezvoltat și semnificativ în servicii financiar la nivel global. CEO-ul companiei spune că există o mare piață financiară în Filipine, Indonezia, Thailanda, cu foarte multe oportunități. „Este evident că dacă există companii care vor să lanseze infrastructura de servicii financiare noi vrem să fim acolo pentru a oferi suport de tehnologie. Viteza cu care serviciile ecosistemului din Asia de Sud-Est este mult peste viteza din Europa sau SUA”.
Pentru că este destul de greu pentru ca un nou jucător să intre pe o piață ca Asia singur, modelul de business pentru FintechOS va fi cu ajutorul unor parteneriate. Astfel, aceste companii vor lua tehnologia și o vor pune în piață spre deosebire de Europa sau SUA unde este important ca firmele să aibă o prezență locală.
„Avem deja o serie de parteneriate cu care lucrăm acolo și așteptarea este să investim și să dezvoltăm aceste parteneriate”, precizează Teodor Blidarus.
Startup-ul a anunțat anul trecut că pregătește intrarea pe piața din SUA. CEO-ul FintechOS spune că așteptarea lor este ca în doi ani-doi ani și jumătate business-ul pe care îl vor genera în SUA să fie egal cu cel din Europa.
„Am comunicat deja obiectivele pentru piața din SUA: peste 2 ani să ajungem la 100 milioane de dolari de livrări în revenue și probabil tot în revenue ar trebui să fim la 150-180 milioane de dolari. Acest lucru înseamnă că 2024 va reprezenta o egalitate între piața din SUA și Europa. Cred că 2022 este un an în care ne uităm să finalizăm parteneriatele critice și ne uităm să aducem în companie primii clienți. Ne uităm la 10-12 clienți și pentru a realiza acest lucru va trebui să angajăm 30 de persoane în SUA”, spune Teodor Blidarus.
Focusul FintechOS în momentul de față este, în special, pentru Coasta de Est, iar ulterior în 2023 să înceapă diversificarea către Coasta de Vest. De asemenea, startup-ul investește și pe piața din Europa de Vest: Germania, Franța, Spania, Italia, unde compania are deja referințe și se uită către creșterea echipei în zona de marketing. În următoarele 12 luni, compania își propune să aibă peste 300 de angajați.
„În ceea ce privește Romania, este în continuare o piață foarte importantă pentru noi. Aici avem operațiunile și avem un buget de investiții pentru următorii 3 ani de 100 milioane în tehnologie, cercetare și dezvoltare. Probabil 20-25 de milioane vom investi anul acesta, anul viitor 30-35 de milioane, iar în 2024 restul sumei. România este o piață mare, semnificativă, unde jucătorii mari europeni se uită să inoveze și să lanseze servicii noi. Este o piață care mereu a generat și venituri importante pentru noi, dar și parteneriate importante”, precizează CEO-ul FintechOS.
Peste 40 de de bănci și companii de asigurări lucrează cu FintechOS în Europa, Asia și Orientul Mijlociu. Compania românească, înființată de Teodor Blidarus și Sergiu Neguţ, este prezentă pe 20 de piețe și patru continente și administrează peste 100 miliarde de dolari în active. FintechOS are birouri în Londra, Amsterdam și București.