Bill Ford, preşedintele executiv al Ford Motor, a avertizat că Statele Unite nu sunt încă pregătite să concureze cu China în domeniul producţiei de vehicule electrice, transmite agenția Reuters, citată de Agerpres.
“Ei s-au dezvoltat foarte rapid şi au construit vehicule electrice la scară largă şi acum le exportă”, a declarat Bill Ford, la CNN.
Acesta a adăugat: “Nu sunt aici, dar cred că vor veni la un moment dat. Trebuie să fim pregătiţi şi ne pregătim”.
În februarie, grupul auto anunţa că intenţionează să investească 3,5 miliarde de dolari într-o fabrică pentru baterii folosite la vehiculele electrice în Michigan, într-o tranzacţie care implica utilizarea tehnologiei de la producătorul chinez de baterii CATL, iar senatorul american Marco Rubio a cerut Administraţiei Biden să analizeze acordul.
Bill Ford, care este strănepotul celui care a înfiinţat compania, Henry Ford, a apreciat că investiţia de la Michigan reprezintă o şansă pentru inginerii Ford să înveţe despre tehnologie şi să o utilizeze în beneficiul Ford.
“Uzina din Michigan este deţinută integral de Ford. Vor fi angajaţii noştri şi vom avea licenţă pentru drepturile asupra tehnologiei. Asta este”, a explicat preşedintele executiv al Ford Motor.
În mai, directorul general al Ford, Jim Farley, declara că producătorii chinezi de vehicule electrice sunt principalii rivali ai companiei în acest sector, iar Ford are nevoie de un brand distinctiv sau de costuri mai scăzute pentru a depăşi companiile din China.
“Îi văd pe chinezi ca principalii competitori, nu pe General Motors sau Toyota. Chinezii vor fi centrul de putere”, a afirmat Farley.
Compania a anunţat recent că se aşteaptă în acest an la un profit operaţional ajustat între 9 şi 11 miliarde de dolari. Cifra include o pierdere anticipată de trei miliarde de dolari la divizia de vehicule electrice, Model e.
În primul trimestru din 2023, Ford a pierdut mai mult de 60.000 dolari per vehicul electric vândut.
Producătorul auto american are trei divizii: Ford Model e (vehicule electrice), Ford Blue (vehicule pe combustie) şi Ford Pro (vehicule comerciale şi servicii).