Noua staţie de metrou Tudor Arghezi care se construieşte pe Magistrala de Metrou M2 Berceni – Pipera va fi inaugurată în prima parte a anului 2023, a anunţat astăzi primarul sectorului 4, Daniel Băluţă.
Lucrările pentru prelungirea Magistralei M2 spre Centura Capitalei şi edificarea staţiei Tudor Arghezi sunt în grafic, stadiul fizic este de 30%, iar constructorul român Somet a susţinut chiar un avans de 50 de zile faţă de graficul de execuţie programat. Şantierul a fost deschis în ianuarie 2021 cu termen de execuţie de 24 de luni, la care se adaugă o perioadă cuprinsă între 3 şi 5 luni necesară probelor tehnologice pe care le va face Metrorex pentru punerea în funcţiune a ramelor de metrou.
Prelungirea liniei se face la suprafaţă, cu aproximativ 1,5 kilometri spre Centura Capitalei de capătul de magistrală Berceni, iar din această toamnă ar putea fi semnat contractul studiului de prefezabilitate pentru ca M2 să treacă centura prin subteran şi să ajungă în comuna Berceni, a anunţat Daniel Băluţă, primarul sectorului 4.
„Atât Sectorul 4 cât şi Consiliul Judeţean Ilfov se asociează acum pentru demararea extinderii liniei M2 de metrou până în comuna Berceni, care va deveni prima comună din România cu linie de metrou. Aceste demersuri sunt în desfăşurare şi se vor finaliza luna viitoare, iar în octombrie vom avea capacitatea să semnăm contractul pentru studiul de prefezabilitate. Dacă toate lucrurile sunt bune sperăm ca la sfârşitul anului 2022, începutul anului 2023 să scoatem la licitaţie şi această prelungire a M2. Bucureştiul va include, mai devreme sau mai târziu, şi aceste zone importante de dezvoltare: Popeşti-Leordeni, Berceni şi veţi vedea şi demersurile pentru consolidarea relaţiei cu Jilava”, a spus primarul Băluţă.
Contractul pentru proiectarea şi execuţia staţiei de metrou Tudor Arghezi a fost semnat cu antreprenorul român Somet în decembrie 2020, iar valoarea totală a proiectului este de 215 milioane lei, din care 150 de milioane lei finanţarea europeană. Este singurul proiect în execuţie pentru extinderea reţelei de metrou din Bucureşti, proiectele pentru continuarea Magistralei M5 Drumul Taberei spre Iancului, respectiv M6 Gara de Nord – Băneasa (primele şase staţii) fiind în contestaţii.