Stație de încărcare cu hidrogen pe Autostrada A1 la Miercurea Sibiului: OMV Petrom și Rompetrol vor deschide benzinării și parcări moderne pe A1 Sibiu – Sebeș și A3 – Transilvania / Contracte pentru concesionarea spațiilor de servicii pe Centurile Brașov și Suceava

Parcare-A1

Compania de Drumuri și distribuitorii de carburanți OMV Petrom și Rompetrol au semnat contracte de concesiune pentru noi spații de servici cu parcări moderne și benzinării pe Autostrăzile A1 Sibiu – Sebeș și A3 Transilvania, dar și pe centurile Brașov și Suceava. În premieră, pe Autostrada A1 la Miercurea Sibiului (Sibiu – Sebeș) este prevăzută și o stație de încărcare/distribuție pentru alimentare cu hidrogen până în 2030, respectiv stații de încărcare pentru camioane electrice. Dotările minime sunt: parcare, toalete, benzinării, zonă comercială, snack bar, stații de încărcare pentru mașini electrice ușoare.

„CNAIR a semnat 4 noi contracte pentru concesionarea de servicii în vederea utilării/dotării, operării și întreținerii spațiilor pentru servicii/parcări de scurtă durată/parcări de lungă durată aflate pe autostrăzile și drumurile naționale din România deschise traficului rutier. Contractele au fost semnate pentru fiecare lot cu operatorii economici declarați câștigători, după cum urmează:

LOT 1: Spații pentru servicii, km 288+810 (stg/dr.), Miercurea Sibiului, Autostrada A1, Orăștie – Sibiu. OMV PETROM MARKETING S.R.L. Valoarea minimă a redevenței anuale: 2.300.000 lei. Durata contractului de concesiune este de 240 luni (20 ani).

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

LOT 2: Spații pentru servicii, km 8+400 (stg/dr.), Sânpaul, Autostrada A3, Transilvania – Sectiunea 1C. ASOCIEREA DINTRE S.C. ROMPETROL DOWNSTREAM S.R.L. SI S.C.  KMG ROMPETROL DEVELOPMENT S.R.L. Valoarea minimă a redevenței anuale: 2.500.000 lei. Durata contractului de concesiune este de 300 luni (25 ani).

LOT 10: Parcări de lungă durată – Varianta de ocolire Suceava – DN 2, km 429+500 – 430+200 dr., VO Suceava, km 8+500 – 9+000 stg. ASOCIEREA DINTRE S.C. ROMPETROL DOWNSTREAM S.R.L. SI S.C.  KMG ROMPETROL DEVELOPMENT S.R.L. Valoarea minimă a redevenței anuale: 2.350.000 lei. Durata contractului de concesiune este de 240 luni (20 ani).

LOT 12: Parcări de lungă durată – Varianta de Ocolire Brașov – DN1K, km 1+500 stg/dr.; ASOCIEREA DINTRE S.C. ROMPETROL DOWNSTREAM S.R.L. SI S.C.  KMG ROMPETROL DEVELOPMENT S.R.L. Valoarea minimă a redevenței anuale: 2.700.000 lei Durata contractului de concesiune este de 240 luni (20 ani)”.

„Stație de distribuție/încărcare hidrogen (doar în spațiile de servicii aferente Lot 1) – până cel târziu la 31 decembrie 2030. De asemenea, concesionarul are posibilitatea de a executa și alte dotări suplimentare (restaurant, motel, parcare securizată, etc.) față de cele minime impuse obligatoriu prin caietul de sarcini”, se arată în comunicatul CNAIR.

„Comisia Europeană derulează un proiect pilot pentru alimentarea camioanelor cu Hidrogen, iar România participă la aceste teste : ,,UNTRR – Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România, alături de IRU și asociațiile profesionale de transport rutier din Italia și Austria  s-au alăturat proiectului H2Accelerate TRUCKS pentru a promova decarbonizarea camioanelor pe distanțe lungi în întreaga Uniune Europeană. UNTRR, IRU – Uniunea Internațională a Transporturilor Rutiere și asociațiile profesionale membre IRU  – FIAP (Italia) și Camera Economică Austriacă (prin AISO, membru IRU), s-au alăturat unuia dintre cele mai mari proiecte pentru vehicule cu emisii zero din UE. H2Accelerate TRUCKS, care este format din producători de hidrogen, operatori de infrastructură și producători de vehicule, va testa 150 de vehicule grele cu hidrogen pe principalele coridoare nord-sud care leagă Scandinavia de Italia”, arată un comunicat UNTRR.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: