Stellantis ar putea construi o fabrică de baterii pentru mașini electrice în Italia

audi, baterii

Guvernul Italiei este în discuții cu Stellantis, producătorul auto format din fuziunea Fiat Chrysler și PSA Group, cu privire la o investiție în fabricarea bateriilor pentru vehicule electrice în țară, potrivit surselor citate de Bloomberg.

În acest context, săptămâna aceasta a avut loc o întâlnire la Roma între președintele Stellantis, John Elkann, directorul executiv Carlos Tavares și Giancarlo Giorgetti, ministrul dezvoltării economice din Italia. Discuția a fost centrată pe viitorul mobilității electrice din țară, au spus sursele citate.

Giorgetti a solicitat asigurări de la Stellantis că Italia va rămâne una dintre principalele țări în care compania produce vehicule și a întrebat despre planurile de investiții în fabricarea bateriilor la Mirafiori, principalul district industrial Fiat din Torino.

Purtătorii de cuvânt ai Stellantis și ai ministrului au refuzat să comenteze. Discuțiile se află într-un stadiu incipient, nu a fost luată nicio decizie finală și compania ar putea decide să investească în producția de baterii în altă parte.

Tavares, în vârstă de 62 de ani, se află într-o poziție dificilă ca șef al celui de-al doilea producător auto din Europa, după Volkswagen AG.

Oficialii Stellantis negociază, de asemenea, cu guvernul Marii Britanii pentru sprijin pentru reorganizarea unei fabrici de automobile din Anglia, având în vedere interdicția viitoare a autoturismelor tradiționale.

PSA a continuat să investească în vehicule electrice înainte de fuziunea cu Fiat, având planuri pentru un proiect de aproximativ 5 miliarde de euro cu gigantul petrolier Total SA, susținut de guvernul francez.

Stellantis are peste 50.000 de muncitori în câteva zeci de fabrici din Italia. Anul trecut, guvernul condus de premierul Giuseppe Conte a aprobat o facilitate de credit de 6,3 miliarde de euro pentru Fiat, cea mai mare finanțare susținută de guvern acordată unui producător auto din Europa în timpul pandemiei de coronavirus.

Ca parte a acțiunilor pentru tranziția verde, noul guvern italian condus de Mario Draghi intenționează să investească aproximativ 25 de miliarde de euro din fondurile de recuperare ale Uniunii Europene în infrastructură nouă și să completeze acea sumă cu fonduri interne pentru o investiție totală de peste 31 de miliarde de euro.

Planul prevede reînnoirea flotei de transport public cu vehicule cu emisii zero și reduse și alocarea a aproximativ 8,5 miliarde de euro pentru mobilitate durabilă, inclusiv 21.000 de stații publice de încărcare rapidă.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.