Studiu: 6 din 10 români ar achiziționa dispozitive Smart Home, iar primul loc din casă unde le-ar integra este bucătăria

xiaomi, smartphone Sursa foto: Pixabay

Circa 42% dintre locuințele din România au deja integrate dispozitive inteligente, în special în sufragerie, iar 6 din 10 români care ar achiziționa dispozitive smart le-ar folosi pentru a echipa bucătăria, arată un studiu derulat de Reveal Marketing Research la nivel național despre gradul de penetrare a dispozitivelor smart în România pe categorii de soluții inteligente, dar și intenția de cumpărare în rândul românilor, în contextul creșterii apetitului populației pentru noile tehnologii, inteligență artificială și realitate virtuală:

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Studiul Reveal Marketing Research s-a realizat la nivel național pe un eșantion de 1.007 respondenți, în perioada 16.07.2021 – 22.08.202.

Astfel, 67% dintre românii care declară că intenționează să achiziționeze dispozitive de tipul Smart Home ar alege să le integreze în bucătărie (54%), dormitor (25%) și living (18%).

Analize Economedia

sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar
Bugetul familiei, bani
dambovita arena aci
afacere semnare contract pexels
șantier aeroport craiova
costuri, cladiri, birouri, angajati
software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei

63% dintre români sunt dispuși să plătească până la 3000 de euro pentru electronice și electrocasnice smart

Potrivit studiului realizat de Reveal Marketing Research, cei mai mulți dintre respondenți sunt dispuși să investească în dispozitive smart și își doresc în special electrocasnice smart – cuptor, mașină de spălat, etc. (53%), electronice smart – prize smart, întrerupătoare smart, tv smart, etc. (50%) și sisteme smart – sisteme de supraveghere, automatizări smart, etc. (43%). Doar 38% dintre respondenți declară că ar investi în automatizarea unei uși – ușa să poată fi controlată cu ajutorul unei aplicații.

De asemenea, studiul Reveal Marketing Research mai arată că, în noua eră digitală, deciziile de cumpărare nu mai sunt influențate de criterii precum vârstă, venit, educație sau regiune geografică. Importante sunt acum siguranța și confortul (53%), iar eficiența energetică se află pe locul doi ca importanță, fiind menționată de către 4 din 10 respondenți. Toate acestea se traduc printr-o creștere a interesului față de produsele și serviciile digitale pe care, conform studiului realizat de Reveal Markeing Research, 21% dintre români și le doresc deja (57%).

Folosirea dispozitivelor smart este cheia unui trai smart

Potrivit studiului, cei care declară că iși doresc să integreze dispozitive smart in propria locuință cred că folosirea unor astfel de dispozitive contribuie la un trai mai confortabil (56%). De asemenea, un trai smart mai înseamnă optimizarea spațiului de acasă și eliminarea surplusului (47%) precum și planificarea consumului și reducerea risipei alimentare (46%).

Totuși, patru din zece locuințe din România au deja integrate soluții smart

Circa 42% dintre locuințele din România au deja integrate dispozitive inteligente, potrivit studiului Reveal Marketing Research. Conform datelor, sufrageria este primul loc în care respondenții declară că au integrat deja dispozitive smart (52%). Topul este completat de bucătărie (25%) și dormitor (28%).