Studiu: Crește apetitul românilor pentru consumul de produse locale. 64% din cei care cumpără afirmă că produsele românești sunt mai gustoase/ Consumatorii vor platforme dedicate producătorilor locali

supermarket pexels-daria-shevtsova Foto: Produse agroalimentare în supermaket / Pexels - Daria Shevtsova

64% din consumatori consideră că piața producătorilor locali din România se va dezvolta în următorii cinci ani, motiv pentru care își doresc să cumpere produse locale de pe platforme dedicate producătorilor sau de pe site-urile supermarketurilor și ale hipermarketurilor. Cei care aleg produse românești spun că principalul motiv pentru care o fac este pentru că sunt mai gustoase, arată un studiu realizat de iSense Solutions.

Ce înseamnă de fapt pentru consumator un producător local? Pentru 37% dintre românii din mediul urban un producător se încadrează în categoria de „producător local” dacă produsele alimentare au la bază rețete tradiționale românești, 36% consideră că trebuie să comercializeze produsele în localitatea sau regiunea în care sunt produse, 29% consideră că producătorul local se ocupă și de vânzarea produselor, în timp ce pentru 22% un producător local este acela care utilizează forța de muncă românească sau locală.

Când vorbim despre percepția despre producătorii locali, consumatorii din mediul urban îi asociază pe aceștia cu o calitate ridicată și cu tradiție, prin folosirea rețetelor autentice, crezând despre aceste produsele ca sunt sănătoase. Totodată, aceștia îi asociază cu categoria de sustenabilitate pentru că susțin comunitățile locale și economia națională. Nu în ultimul rând, aceste produse le amintesc de copilărie și au un gust autentic.

Întrebați care sunt principalele produse pe care le achiziționează de la producătorii locali, 92% dintre români declară că achiziționează fructe și legume, 54% cumpără produse alimentare prelucrate, 17% produse vestimentare, 15% mobilier și 14% produse pentru gradină și bricolaj.

Totodată, când vorbim despre motivele pentru care aleg să consume produse românești, 64% afirmă că sunt mai gustoase, 56% o fac pentru a susține afacerile locale, pentru 54% acestea sunt mai sănătoase și tot 54% declară că le aleg pentru gustul tradițional românesc.

63% dintre românii din mediul urban afirmă că se informează despre producătorii locali de la prieteni sau familie, 42% din magazine, 38% de la raft, 37% de pe Facebook, 15% de pe bloguri sau forumuri și tot 15% de la reclamele TV.

37% dintre românii din mediul urban afirmă că și-ar dori să cumpere produse locale de pe platforme dedicate producătorilor, 19% de pe site-urile supermarketurilor și a hipermarketurilor, în timp ce 15% și-ar dori să facă aceste achiziții de la comunități online de producători prezente pe social media (Facebook, Instagram etc.).

Există și bariere care îi împiedică pe cei care și-ar dori să achiziționeze produse românești, astfel că 38% dintre românii din mediul urban declară că anumite produse nu sunt disponibile pe tot parcursul anului, 33% menționează prețul ridicat al produselor comparativ cu prețul produselor internaționale, tot 33% afirmă că magazinele oferă o varietate restrânsă de produse și pentru 27% produsele au o vizibilitate redusă la raft.

„Producătorii locali sunt asociați cu tradiția, cu rețetele cunoscute, iar sentimentul de mândrie și susținere a producătorilor locali este puternic prezentă în rândul generației Z, existând o posibilitate minunată de business în cadrul acestui segment. De asemenea, sustenabilitatea reprezintă un trend care a crescut foarte mult în timpul pandemiei, oamenii conștientizează importanța susținerii comunităților locale și, totodată, susținerea economiei naționale”, explică Laura Roșca, Qualitative Research Director iSense Solutions.

Datele prezentate fac parte din studiul săptămânal iSense Solutions Omnibus, cercetare reprezentativă pentru populația utilizatoare de Internet din mediul urban. Studiul a fost efectuat pe un eșantion de 1.004 de respondenți, desfășurat în lunile ianuarie- februarie, marja maximă de eroare +/- 3.1%, la un nivel de încredere de 95%. Informațiile calitative au fost extrase din Comunitatea Online iSense Solutions Modern Consumers, care cuprinde 50 de respondenți activi, cu vârste cuprinse între 18 – 55 ani și a fost desfășurat în lunile ianuarie-feburarie 2022.

Foto: Produse agroalimentare în supermaket / Pexels - Daria Shevtsova

Comentarii

  1. Buna ziua,
    Suntem un grup de tineri care au dorit sa se implice in promovarea si sutinerea producatorilor locali din Romania.
    Asadar dupa multa munca, punem la dispozitie o platforma gratuita care indeplineste acest scop, Platforma Proli (https://proli.ro/) .
    Este o platforma online care este dedicata atat producatorilor cat si consumatorilor.
    Producatori au la indemana o platforma pe care o pot folosi ca si magazinul lor virtual, unde pot sa isi expuna toate produsele lor si sa primeasca recenzii de la consumatori.
    Consumatorii au o modalitate mult mai usoara de a cauta si comanda produse locale si de a lasa recenzii despre calitatea fiecarui produs.
    Asadar, Impreuna sustinem producatorii locali!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *