Sustenabilitatea reprezintă una dintre prioritățile de top ale echipelor de management la nivel global, potrivit unui studiu realizat de compania de consultanță Deloitte. Studiul demonstrează că 85% dintre executivii participanți au declarat că organizațiile lor și-au crescut investițiile în tranziția „verde” în ultimul an, iar jumătate dintre respondenți au început să utilizeze soluții tehnologice pentru a-și atinge obiectivele climatice.
De asemenea, impactul schimbărilor climatice asupra strategiilor și operațiunilor companiilor este în creștere. În acest sens, companiile implementează deja acțiuni precum utilizarea de materii prime durabile, eficiența energetică și proiectarea de produse și servicii ecologice.
Monitorizarea performanței furnizorilor și creșterea transparenței în lanțul de aprovizionare sunt alte aspecte asupra cărora se axează companiile în direcția unei dezvoltări durabile potrivit comunicatului de presă.
Studiul Deloitte CxO Sustainability Survey 2024, indică că impactul schimbărilor climatice asupra strategiilor și operațiunilor companiilor este și el în creștere, 70% dintre liderii de afaceri față de 61% care au răspuns studiului anul trecut au susținut că că se așteaptă la efecte majore în următorii trei ani, iar aproape jumătate respectiv 45% lucrează la transformarea modelului de afaceri în sens sustenabil. Principalele acțiuni întreprinse deja țin de utilizarea de materii prime mai sustenabile adică 51%, 49% eficiența energetică și 48% proiectarea de produse și servicii ecologice. Zonele în care companiile participante la studiu au implementat sau au în plan să implementeze soluții tehnologice sunt monitorizarea performanței furnizorilor ce țin cont de factori de mediu, sociali și de guvernanță (environment, social, governance – ESG).
Liderii de afaceri menționează în premieră profitul și reziliența lanțurilor de aprovizionare (37%) în top cinci beneficii ale inițiativelor de sustenabilitate, alături de satisfacerea așteptărilor consumatorilor (38%) și ale angajaților (37%).
„Organizațiile încep să asocieze beneficii financiare tangibile inițiativelor din sfera sustenabilității, care, în ediția de anul acesta a raportului, le surclasează în premieră pe cele legate de brand și reputație, ceea ce denotă o nouă etapă de maturitate în cadrul tranziției”, a declarat Alexandru Reff, Country Managing Partner, Deloitte România și Moldova.
Printre obstacolele întâmpinate în a își face afacerea sustenabilă, 21% dintre respondenții menționează lipsa sau insuficiența materiilor prime necesare să le susțină acțiunile, 18% dintre aceștia și nevoia de a aloca resurse mai degrabă către provocări imediate de exemplu așa cum sunt inflația, efectele de piață ale pandemiei și ale tensiunilor geopolitice.
Studiul Deloitte CxO Sustainability Report 2024 a fost realizat în rândul a peste 2.100 de executivi de top din 27 de țări de pe toate continentele. Acesta a avut ca scop analizarea deevoluțiile în atitudinea și acțiunile organizațiilor din industrii diverse legate de combaterea schimbărilor climatice și tranziția sustenabilă.