Aproape toate companiile mari care au introdus inteligența artificială (IA) au suferit pierderi financiare inițiale, adesea din cauza rezultatelor defectuoase, prejudecăților sau perturbărilor obiectivelor de sustenabilitate. Daunele legate de reputație sau problemele legale au fost raportate mai rar, potrivit unui sondaj EY publicat miercuri citat de Reuters.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Pierderile totale combinate au fost estimate la 4,4 miliarde de dolari, iar indicatorii precum creșterea veniturilor, reducerea costurilor și satisfacția angajaților au fost sub așteptări. În ciuda acestui fapt, companiile chestionate erau în continuare optimiste că adoptarea IA va aduce în cele din urmă beneficii semnificative, a afirmat EY.
„AI îmbunătățește eficiența și productivitatea, oamenii fac mai mult, mai repede. Dar identificarea valorii întârzie, deoarece aceste câștiguri sunt reinvestite în a face mai multă muncă, nu neapărat în reducerea costurilor sau generarea imediată de venituri”, spuen Joe Depa, directorul global pentru inovare al EY.
Sondajul EY s-a concentrat pe ceea ce numește adoptarea „IA responsabile”, fiind o serie de indicatori care evaluează dacă companiile au stabilit politici interne de guvernanță pentru IA, au comunicat criterii clare de utilizare și au monitorizat conformitatea.
Companiile cu politici mai bine dezvoltate de „IA responsabilă” au raportat performanțe mai bune în ceea ce privește vânzările, reducerea costurilor și satisfacția angajaților, potrivit sondajului.