Produsele românești au crescut vizibil în topul preferințelor românilor, fiind cu 30% mai căutate decât în anii trecuți, potrivit studiului realizat de Cooperativa Ţara Mea. Tinerii și persoanele de vârstă medie (30-50 ani) sunt cei care au cumpărat produsele locale, în detrimentul celor fabricate în afara țării.
Studiul mai arată că românii au prezentat un interes crescut pentru produsele autohtone datorită creșterii calității produselor românești și a modului acestora de ambalare.
Produsele pentru care romanii insistă să fie românești sunt variate, de la semințe și ulei de floarea soarelui până la ouă, brânzeturi și lactate, făină și murături. Au urcat mult în top conservele, în special cele cu mâncare preparată, probabil datorită faptului că, pe acest segment, rețetele românești nu au concurență.
Publicul intervievat, în general fidel produselor românești, declara în unanimitate că se observă o creștere a calității produselor, precum și a modului de ambalare, care începe să concureze cu mărcile internaționale.
Studiul, care a fost realizat pe 1.200 de cumpărători, relevă faptul că românii observă diferența dintre produsele românești și produsele fabricate în România. Mai mult, aceștia își doresc să fie informați corect și vizibil și să aibă acces la produse 100% românești.
Cooperativa Tara Mea este cea mai mare cooperativă agricolă din România şi singura cooperativă integrată, cu activităţi de la cultivarea legumelor şi creşterea animalelor până la producţia de lactate, conserve, mezeluri şi produse de băcănie, şi are peste 1.300 de fermieri membri.