Produsele românești au crescut vizibil în topul preferințelor românilor, fiind cu 30% mai căutate decât în anii trecuți, potrivit studiului realizat de Cooperativa Ţara Mea. Tinerii și persoanele de vârstă medie (30-50 ani) sunt cei care au cumpărat produsele locale, în detrimentul celor fabricate în afara țării.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Studiul mai arată că românii au prezentat un interes crescut pentru produsele autohtone datorită creșterii calității produselor românești și a modului acestora de ambalare.

Produsele pentru care romanii insistă să fie românești sunt variate, de la semințe și ulei de floarea soarelui până la ouă, brânzeturi și lactate, făină și murături. Au urcat mult în top conservele, în special cele cu mâncare preparată, probabil datorită faptului că, pe acest segment, rețetele românești nu au concurență.

Analize Economedia

om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie

Publicul intervievat, în general fidel produselor românești, declara în unanimitate că se observă o creștere a calității produselor, precum și a modului de ambalare, care începe să concureze cu mărcile internaționale.

Studiul, care a fost realizat pe 1.200 de cumpărători, relevă faptul că românii observă diferența dintre produsele românești și produsele fabricate în România. Mai mult, aceștia își doresc să fie informați corect și vizibil și să aibă acces la produse 100% românești.

Cooperativa Tara Mea este cea mai mare cooperativă agricolă din România şi singura cooperativă integrată, cu activităţi de la cultivarea legumelor şi creşterea animalelor până la producţia de lactate, conserve, mezeluri şi produse de băcănie, şi are peste 1.300 de fermieri membri.