România se clasează ca țara cea mai predispusă la defecțiuni auto din Europa, cu o vârstă medie a vehiculelor de 15,53 ani, 85 de zile de îngheț pe an și cel mai scăzut scor de calitate a drumurilor, 3 pe o scală de la 1 (scăzut) la 7 (ridicat), arată un studiu realizat de Ovoko.
Kazimieras Urbonas, expert auto și Manager de Excelență pentru Furnizori la Ovoko, explică: „Defecțiunile îi iau adesea pe șoferi prin surprindere, în special în țări ca România, unde condițiile dificile de drum sau vremea extremă pot crește riscul. Cunoașterea zonelor cu risc ridicat le permite automobilistilor să planifice rute mai sigure, să își pregătească vehiculele și să minimizeze întreruperile neașteptate în timpul călătoriilor.”
Pentru a identifica principalele puncte critice de defecțiuni, echipa de cercetare Ovoko a clasat țările UE pe baza a patru indicatori cheie: vârsta medie a vehiculelor, calitatea drumurilor, nivelul traficului și zilele anuale de îngheț. Împreună, acești factori formează un „scor de risc de defecțiune”, evidențiind care țări prezintă cel mai mare risc pentru defectarea vehiculelor.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Constatări cheie:
- În primele cinci țări se află Ungaria (scor de risc de defecțiune: 91,50), Letonia (90,40), Polonia (88,15) și Slovacia (88,11).
- La capătul opus al scalei, Olanda are cel mai mic risc de defecțiune, cu un scor de 23,70. Se remarcă prin faptul că are o flotă de vehicule noi (vârsta medie 11,70), mai puține zile de îngheț (29,15 anual), un indice moderat de trafic de 83 și cel mai mare scor de calitate a drumurilor din clasament, 6,4.
- În toate țările analizate, Scorul Mediu de Risc de Defecțiune este 61,40, evidențiind o diferență semnificativă între națiunile cu risc ridicat și cele cu risc scăzut.
Top 10 țări europene cu cel mai mare risc de defecțiune:
Rank | Country | Average Vehicle Age | Road Quality Index Score | Traffic Index Score | Annual Frost Days | Breakdown Risk Score |
1 | Romania | 15.53 | 3 | 122 | 85.28 | 98.30 |
2 | Hungary | 14.74 | 4 | 124.8 | 68.32 | 91.50 |
3 | Latvia | 14.12 | 3.6 | 102.1 | 102.37 | 90.40 |
4 | Poland | 15.00 | 4.3 | 115.1 | 82.11 | 88.15 |
5 | Slovakia | 14.98 | 4 | 98.9 | 94.26 | 88.11 |
6 | Czech Republic (Czechia) | 16.12 | 3.9 | 88.1 | 86.78 | 83.60 |
7 | Greece | 18.12 | 4.6 | 127.9 | 14.67 | 77.96 |
8 | Italy | 13.14 | 4.4 | 123.7 | 35.74 | 70.06 |
9 | Iceland | 10.13 | 4.1 | 92.7 | 155.81 | 68.90 |
10 | Ireland | 11.50 | 4.4 | 147.6 | 10.53 | 67.77 |
Metodologia Completă
Acest studiu identifică punctele critice de defecțiuni auto în țările europene prin analizarea factorilor cheie care contribuie la ratele de defectare a vehiculelor.Țările UE sunt clasificate pentru a determina locațiile cu cea mai mare probabilitate de defecțiuni ale vehiculelor.
Patru indicatori primari au fost selectați pentru analiză:
Vârsta Medie a Vehiculelor
Scorul Indicelui Calității Drumurilor
Scorul Indicelui de Trafic
Zilele Anuale de Îngheț
Scorul Indicelui Calității Drumurilor
Scorul Indicelui de Trafic
Zilele Anuale de Îngheț
Vârsta medie a vehiculelor a fost calculată folosind o formulă de medie ponderată care combină toate tipurile de vehicule (mașină, camion, dubă, autobuz) per țară:
Medie Ponderată = Σ(Vârsta Medie a Tipului de Vehicul × Numărul de Vehicule) / Numărul Total al Tuturor Vehiculelor.
Țările au fost clasificate pe baza factorilor de risc combinați, cu un risc mai mare de defecțiune indicat de:
Vârsta medie mai mare a vehiculelor
Scoruri mai scăzute ale calității drumurilor
Scoruri mai mari ale indicelui de trafic
Număr mai mare de zile anuale de îngheț
Vârsta medie mai mare a vehiculelor
Scoruri mai scăzute ale calității drumurilor
Scoruri mai mari ale indicelui de trafic
Număr mai mare de zile anuale de îngheț
Pentru prezentarea scorului final, scorurile au fost înmulțite cu 1,22
Țările cu date incomplete pentru oricare dintre cei patru indicatori au fost excluse din clasamentul final pentru a menține consistența și fiabilitatea analitică.