Circa 70% dintre români își achiziționează aparate electrocasnice noi atunci când cele vechi se strică, în timp ce 31% declară că le cumpără atunci când descoperă promoții avantajoase, iar 17% deoarce își doresc dotarea casei cu tehnologii noi/ inovații, potrivit unui studiu realizat de Reveal Marketing Research.
Potrivit studiului, femeile se diferențiază ca fiind mai pragmatice, acestea obișnuind în mai mare măsură să înlocuiască un aparat electrocasnic ce s-a stricat cu unul nou (75% vs. 65% barbați), iar bărbații ca fiind mai atrași de urmărirea și achiziționarea noilor tehnologii (21% vs. 14% femei).
De asemenea, potrivit studiului, presiunile economice îi fac pe români mai chibzuiți, procentul celor care aleg să repare electrocasnicele stricate crescând semnificativ comparativ cu 2021, ajungând de la 6% la 15% în prezent.
Studiul mai menționează că majoritatea consumatorilor (70%) aleg electrocasnicele în funcție de preț, iar promoțiile la electrocasnice (46%) s-au dublat ca importanță în decizia de achiziție comparativ cu anul 2021
„Principalele criterii în funcție de care consumatorii achiziționează electrocasnice au rămas aceleași ca în urmă cu 2 ani, românii fiind atenți în primul rând la preț (70%), la performanță (54%) – în special cei cu vârste între 44-55 ani (66%), și la consumul de energie (54%) – în special persoanele mature peste 55 ani (70%). Este important de semnalat amploarea pe care au căpătat-o promoțiile în contextul scumpirilor constante din ultima perioadă, acestea fiind menționate de 46% dintre români comparativ cu 21% în 2021”, potrivit studiului.
În ceea ce privește importanța mărcii la achiziția produselor electrocasnice, în cadrul studiului se observă o creștere semnificativă a importanței acestui criteriu, de la 14% la 22% dintre români care menționează importanța mărcii, în mai mare măsură cei cu vârsta între 45 și 55 ani (27%).
Îndreptându-ne atenția către metodele de informare înainte de achiziționarea electrocasnicelor, în topul preferințelor regăsim site-urile magazinelor (48%), recenziile din cadrul magazinelor online (43%) și solicitarea de informații direct din magazin (39%). La o privire mai atentă descoperim că atât site-urile magazinelor, cât și recenziile online din cadrul acestora sunt preferate într-o măsură semnificativ mai mare de persoanele între 45-55 ani, acestea înregistrând scoruri de 57%, respectiv 50%, pe când persoanele mature de peste 55 ani preferă mai degrabă să solicite informații direct de la personalul din magazin (49%).
Alte alternative la care apelează românii pentru a se informa sunt sfaturile apropiaților (33%), reclamele online (32%) sau reclamele TV (23%).
7 din 10 români preferă magazinul fizic pentru a-și cumpăra electrocasnicele dorite
Potrivit studiului, 7 din 10 români preferă mai degrabă să meargă în magazine fizice, această alegere facilitând interacțiunea directă cu produsele și cu personalul din magazine. Așadar, aceștia optează pentru magazinele de profil (44%), secțiunea de electrocasnice a hypermarket-urilor (15%) și în mai mică măsură pentru magazinele producătorilor (9%).
Pe de altă parte, studiul mai arată că 30% dintre români declară că aleg să comande online de pe site-urile magazinelor de profil.
Reprezentanții Reveal Marketing Research mai transmit că mai mult decât atât aproape jumătate dintre românii care aleg să comande online electrocasnice (47%) menționează că obișnuiesc să meargă înainte în magazinele fizice pentru a vedea sau testa produsul înainte de a plasa comanda, într-o măsură semnificativ mai mare bărbații (53% vs. 41% femei) și rezidenții din mediul urban (52% vs. 39% rural)