SoftServe, companie de consultanță IT, a efectuat o cercetare internă care a arătat că inteligența artificială generativă poate crește productivitatea echipelor de dezvoltare cu 45%, în medie, potrivit unui comunicat de presă al companiei.
În același timp, compania transmite că utilizarea inteligenței artificiale în implementarea sarcinilor de muncă poate duce la o reducere de până la 31% a timpului necesar finalizării acestora.
La studiu au participat peste 1.000 de angajați SoftServe din șapte țări, toți având diferite roluri în proiecte, dar și experiență diversă cu multiple tehnologii. Participanții au fost împărțiți în mai multe grupuri în funcție de criterii precum specializare, rol, tehnologie și nivel. Apoi au primit aceleași sarcini pentru a le îndeplini. Grupul experiemental a avut acces la chatbotul ChatGPT, lansat de OpenAI, modelele 3.5 și 4.0, în timp ce grupul de control nu a avut acces la chatbot. Acest lucru a permis o comparație directă a impactului utilizării inteligenței artificiale generative asupra productivității și a vitezei de finalizare a sarcinilor.
Peste 1.500 de experimente au demonstrat că integrarea inteligenței artificiale generative în fluxul de lucru al echipelor îmbunătățește în mod constant productivitatea în toate disciplinele. În medie, această integrare poate reduce cu 31% timpul necesar de finalizare a sarcinilor și poate crește eficiența generală a echipei cu o medie de 45%.
Potrivit companiei, utilizarea inteligenței artificiale generative are, în mod constant, un impact pozitiv asupra productivității angajaților din diferite roluri din domeniul dezvoltării software, cu unele variații, în funcție de aria specifică și de tipul de activitate. Spre exemplu, potrivit studiului, integrarea GenAI poate spori productivitatea cu 44% în Project Management – prin modelele predictive care estimează timpul de finalizare al proiectelor, ajutând organizațiile să planifice mai bine. Poate duce la creșteri de până la 42% în programare – prin generare de cod și chiar de 62% în zona de testare – mai specific în detectarea și repararea automată a bug-urilor și vulnerabilităților.
„Implementarea inteligenței artificiale generative produce rezultate favorabile în mai multe dimensiuni, deschizând astfel calea pentru îmbunătățiri substanțiale ale productivității și calității în cadrul proiectelor de dezvoltare software. Integrarea eficientă a acestui instrument, nu numai că ne permite să executăm sarcinile cu o mai mare eficiență, ci și să ne extindem producția și să oferim o valoare sporită partenerilor și clienților noștri”, a comentat Ivan Zagorodniy, director de dezvoltare software în cadrul SoftServe și unul dintre autorii studiului.
Organizatorii studiului subliniază, de asemenea, că, în ciuda rezultatelor pozitive, trebuie să fim realiști și să conștientizăm că inteligența artificială generativă nu poate înlocui oamenii. Însă, aceasta poate reduce volumul de muncă, astfel încât specialiștii să se poată concentra pe sarcini mai complexe și mai creative.
SoftServe este o companie globală de IT, care oferă servicii de dezvoltare software și consultanță. Mai mult de 12.000 de angajați lucrează în peste 50 de birouri aflate în întrega lume. Compania lucrează la peste 900 de proiecte active pentru clienți din America de Nord, UE și Asia. Printre clienții SoftServe se numără IBM, Cisco, Panasonic, Cloudera, Henry Schein, Spillman Technologies și alții. SoftServe este partener Google Cloud Platform, Amazon Web Services, Microsoft Azure, NVIDIA și al altor companii de tehnologie bine cunoscute.