Sunt prea puține puncte de încărcare pentru mașinile electrice în UE, iar cele mai multe nu încarcă suficient de rapid, se plânge Asociația Constructorilor Europeni de Automobile. România este pe locul 20 în UE la numărul de încărcătoare la 100 de kilometri de drum

masini electrice statie incarcare Sursa Foto: Pexels

Infrastructura europeană nu e pregătită pentru mașini electrice. Cel puțin așa arată datele Asociației Constructorilor Europeni de Automobile, care spune că nu numai că există un număr insuficient de puncte de încărcare electrică de-a lungul rețelelor rutiere în majoritatea țărilor UE, dar marea majoritate a acestora nu se încarcă suficient de repede.

Statistica mai arată că 6 țări din Uniunea Europeană au mai puțin de un încărcător la 100 km de drum și doar un încărcător din 7 este rapid. Datele colectate se referă la anul 2021.

ACEA atrage atenția factorilor de decizie politică asupra acestei duble probleme – care riscă să blocheze adoptarea pe piață a automobilelor electrice – cu o săptămână înainte de votul Parlamentului European privind Regulamentul privind infrastructura pentru combustibili alternativi.

Punctele de încărcare nu sunt prea ușor de găsit în multe țări europene. Astfel, 17 țări au mai puțin de cinci puncte de încărcare la 100 de kilometri de drum și doar cinci țări au mai mult de 10 încărcătoare la fiecare 100 km de străzi.

Există, de asemenea, o prăpastie uriașă între țările cu cele mai multe încărcătoare la 100 km de drum și cele cu cele mai puține.

De exemplu, în Țările de Jos există un încărcător la fiecare 1,5 km de drum, în timp ce Polonia – care este de opt ori mai mare – are doar un încărcător la fiecare 150 km. 

România este în partea a doua a clasamentului, pe locul 20, cu 1,3 încărcătoare la suta de kilometri.

În fața noastră, pe locul 19, este Spania, cu 1,6 încărcătoare la 100 de kilometri. Iar în urma noastră, pe locul 21, este Ungaria cu 1,1 încărcătoare la 100 de kilometri.

Viteza de încărcare este, de asemenea, o problemă majoră pe întreg continentul, deoarece încărcătoarele rapide (cu o capacitate de peste 22 kW) reprezintă o mică parte din total. Mai exact, doar unul din șapte dintre toate punctele de încărcare din UE este rapid. Toate celelalte (inclusiv multe prize comune sau de grădină, de capacitate redusă) au o capacitate de 22 kW sau mai mică și nu încarcă vehiculele la o viteză acceptabilă.

 “Dacă dorim să convingem cetățenii din întreaga Europă să treacă la mobilitatea electrică în următorul deceniu, încărcarea acestor mașini ar trebui să fie la fel de ușoară ca și alimentarea cu combustibil”, a declarat directorul general al ACEA, Sigrid de Vries.

“Oamenii nu ar trebui să fie nevoiți să parcurgă kilometri întregi pentru a găsi un încărcător și nici să aștepte ani întregi pentru a-și încărca vehiculul.”, a adăugat directorul general al Asociației Constructorilor Europeni de Automobile.

 

Sursa Foto: Pexels

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *