Graffiti Plus (GRF+), una dintre principalele agenţii de consultanţă în comunicare pentru branduri şi businessuri din România, intenționează să deruleze un plasament privat (PP) de vânzare de acțiuni la final de octombrie sau cel târziu până la jumătatea lui noiembrie, arată surse consultate de Economedia.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Plasamentul privat va fi urmat de listarea acțiunilor pe piața AeRO a Bursei de Valori București în decembrie 2025 sau ianuarie 2026. Evaluarea nu a fost încă finalizată, astfel că prețul din ofertă nu a fost stabilit. Goldring este brokerul care va intermedia operațiunea.
Compania vrea să realizeze o majorare de capital și urmărește un free float (acțiuni disponibile la liber la tranzacționare) de aproximativ 10% din capitalul social. Informațiile Economedia arată că GRF+ a obținut finanțare pentru listare prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR).
GRF+ a încheiat anul 2024 cu o echipă de 85 consultanţi, dintre care 10% cu certificări internaţionale şi un portofoliu de clienţi care include jucători-cheie la nivel global (BCR, Carrefour, Coca-Cola HBC, Orange România, OMV Petrom, Procter& Gamble, Samsung, Warner-Bros Discovery etc.), activi în industrii cu relevanţă majoră pentru economia românească (banking, tehnologie, retail, energie, FMGC).
Portofoliul agenției include servicii de relații publice, strategie și servicii de creație, CSR și sustenabilitate, comunicare de criză, influencer marketing, evenimente, sports marketing. Informațiile Economedia arată că GRF+ a înființat recent și o filială care se ocupă de relația cu investitorii.
Compania şi-a propus să îşi finanţeze, cu ajutorul pieţei de capital, intrarea într-o nouă etapă, în care vizează accelerarea creşterii prin dezvoltarea de noi produse dedicate segmentului în care operează şi prin integrarea de tehnologii digitale – în special în zona de operaţional, dar şi servicii care să utilizeze inteligenţa artificială şi care să îi aducă un nivel mai mare de competitivitate pe plan local şi regional.
„Strategia de business a GRF+ vizează prospectarea constantă a pieţelor şi a teritoriilor strategice din economie unde putem să creăm valoare, iar rezultatele din ultimii 9 ani, de când am schimbat şi structura de acţionariat, confirmă că avem capacitatea să folosim eficient spaţiile de dezvoltare: avem creştere continuă a cifrei de afaceri, a zonelor de expertiză şi a portofoliului de clienţi. Din 2025 ne-am propus să accelerăm ritmul de creştere şi să ne diversificăm mecanismele de finanţare. Ne îndreptăm, aşadar, către piaţa de capital şi pregătim un angajament strategic faţă de acţionarii care ni se vor alătura. Odată pe arena bursei, intenţionăm să valorificăm cât mai multe dintre pârghiile de creştere şi consolidare specifice pieţei de capital”, spunea Bogdan Tomoiagă, preşedinte al Consiliului de Administraţie GRF+ la începutul acestui an.
Graffiti Plus este o companie antreprenorială cu capital 100% românesc şi una dintre cele mai premiate agenţii la nivel regional: în 2024, a avut cele mai multe campanii din România nominalizate la European Excellence Awards, iar pe plan local a fost desemnată de patru ori în ultimii şase ani (2019-2024) ca Agenţia de PR a anului la Romanian PR Award.
„Timp de 20 de ani, Graffiti Plus s-a transformat, s-a schimbat şi a evoluat alături de piaţa de comunicare din România. În tot acest timp, ne-am bazat construcţia pe valoarea oferită de stabilitate, accelerată de creştere agilă, şi astfel am evoluat de la agenţia de relaţii publice care eram odată la agenţia de comunicare şi brand marketing care suntem astăzi. Încă de la început, am fost preocupaţi şi atenţi la a păstra adaptarea constantă la vremurile în schimbare şi dorinţa de a fi cu un pas înaintea tendinţelor: să le înţelegem, să le intuim şi să le aducem cât mai repede în mâinile clienţilor noştri, astfel încât abordările lor, propoziţiile lor de valoare, exprimate în comunicări către diverşi stakeholders să fie întotdeauna relevante şi cele mai potrivite pentru tendinţele actuale”, a descris Bogdan Tomoiagă abordarea GRF+.
Cea mai recentă raportare a companiei (2024) arată afaceri de 47,54 de milioane de lei, în creștere cu 28% față de anul 2023 și un profit net de 2,51 milioane de lei, în urcare cu 53%, arată datele din platforma Termene.ro.
În ultimii patru ani, cifra de afaceri a Graffiti Plus a depăşit suma de 35 milioane lei, iar profitul net raportat a fost în jur de 5% din cifra de afaceri. Compania are aproximativ 71 de angajați și este activă în piață de 16 ani.
Compania este controlată în proporție de 51% de Ioan Cătălin Chiș, CEO și acționar (28,4%) al companiei de software Life is Hard (simbol bursier LIH), listată deja pe Bursa de Valori București.
Alți acționari sunt Irina Stănescu Ciocan (20%), Bogdan Vasile Tomoiagă (20%) și Diana I. Toboșaru (9%). Irina Stănescu Ciocan este CEO al GRF+, în timp ce Bogdan Vasile Tomoiagă este președintele Consiliului de Administrație.
Graffiti Plus este unic acționar în firma GRF+ Ignite și mai deține 70% din firma New Moon și 49% din compania Kamrad Advertising.
Vezi și: