Tarifele vamale iminente din SUA au determinat un boom al exporturilor de ceasuri elvețiene în aprilie

Exporturile de ceasuri elvețiene au crescut cu 18,2% în aprilie, impulsionate de cererea din SUA înaintea introducerii unor tarife vamale, în timp ce piețele globale au avut evoluții mixte pe fondul provocărilor continue din industrie, relatează WWD.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Producătorii și retailerii de ceasuri s-au grăbit să expedieze produse înainte de un termen-limită iminent, dar incert, pentru noile tarife americane, ceea ce a dus la creșterea exporturilor în aprilie.

În total, 1,3 milioane de ceasuri în valoare de 2,45 miliarde de franci elvețieni au părăsit Elveția în cursul lunii, ceea ce reprezintă o creștere de 18,2% față de aceeași lună a anului trecut, potrivit datelor publicate marți de Federația Industriei Elvețiene de Ceasuri.

Analize Economedia

sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar
Bugetul familiei, bani
dambovita arena aci
afacere semnare contract pexels
șantier aeroport craiova
costuri, cladiri, birouri, angajati
software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei

SUA au reprezentat singure 33% din piață, cu exporturi în creștere de 149%, până la 851,9 milioane de franci elvețieni — echivalentul a o cincime din totalul exporturilor anuale ale anului trecut către această țară.

Totuși, acest boom din aprilie nu semnalează sfârșitul unei perioade turbulente, marcată de scăderi în majoritatea piețelor.

„Creșterea accentuată a exporturilor reflectă mai degrabă un răspuns punctual la o situație comercială incertă decât un semn real al unei consolidări structurale a cererii”, a precizat Federația.

„Fără SUA, rezultatul lunii ar fi fost o scădere de 6,4% în valoare, penalizată din nou de China și Hong Kong”, foste piețe de top care au coborât acum pe locurile 5 și 6, se mai arată în raport.

Pe 2 aprilie, SUA au anunțat tarife vamale de 31% pentru produsele fabricate în Elveția, deși negocierile sunt în desfășurare, iar în prezent exporturile sunt supuse unui tarif global de 10%.

Cu excepția pieței americane, restul lumii a prezentat un tablou variabil, similar lunilor anterioare din 2025. Marea Britanie și Japonia au înregistrat creșteri modeste, de o singură cifră. Alături de Franța, care a crescut cu aproape 5%, acestea sunt singurele piețe din top 10 care au avut creșteri în aprilie.

În schimb, China și Hong Kong au scăzut cu 30,5% și 22,8% respectiv, iar Singapore cu 9,2%.

Se pare că consumatorii americani au o preferință clară pentru ceasurile din oțel, metale prețioase și bimetalice.

Federația a subliniat că, fără contribuția SUA, numărul total al ceasurilor exportate ar fi scăzut cu 5,7%, dar nu a oferit date exacte despre impactul asupra valorii. Cu toate acestea, numărul de unități exportate către America de Nord a crescut cu 77%.

Categoria dominantă, ceasurile din oțel, a condus creșterea în volum, cu o majorare de 18,9%, urmate de ceasurile bimetalice și cele din metale prețioase, care au înregistrat de asemenea creșteri semnificative – deși pe baze numerice mai mici.

În ceea ce privește valoarea, ceasurile din metale prețioase au fost pe primul loc cu 953 milioane de franci elvețieni, marcând o creștere de 23,4%, urmate de cele din oțel și bimetalice.

Categorii precum „alte materiale” și „alte metale” nu au beneficiat de creșterea livrărilor către SUA, înregistrând scăderi semnificative atât în valoare, cât și în volum – între cifre mari de o singură cifră și valori de două cifre la mijlocul intervalului.

Curba de tip clopot în funcție de preț s-a menținut, cu segmentul premium (ceasuri cu preț de export peste 3.000 de franci elvețieni) înregistrând o creștere de 22,9% în valoare și aproape 20% în volum.

Ceasurile din categoria entry-level, sub 200 de franci elvețieni, au crescut mai modest – 10,4% în valoare și 6,5% în număr de unități.

În schimb, segmentul mediu a fost aproape stagnant în volum, cu scăderi de valoare pentru gama 200–500 CHF, dar o creștere de 5% pentru gama 500–3.000 CHF.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.