Telekom, amendată pentru că a divulgat datele personale ale aproape 100.000 de clienți

telekom

Telekom Mobile România a fost amendată cu circa 63.700 lei după ce a divulgat datele personale ale aproape 100.000 de clienți, anunță Autoritatea Naţională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP).

Autoritatea Națională de Supraveghere a finalizat în luna februarie 2021 o investigație la operatorul Telekom România Mobile Communications și a constatat încălcarea mai multor prevederi din Regulamentul General privind Protecția Datelor (GDPR).

Ca atare, Telekom Mobile a fost sancționat contravențional cu o amendă în cuantum de 48.748 lei (echivalentul a 10.000 euro) și cu altă amendă de 15.000 lei.

În investigația efectuată s-a constatat că operatorul nu a implementat măsuri tehnice și organizatorice adecvate în vederea asigurării unui nivel de securitate corespunzător riscului prelucrării, ceea ce a condus la divulgarea neautorizată și/sau accesul neautorizat la datele cu caracter personal, precum: client ID, cod client, nume și prenume, CNP, data nașterii, sex, număr telefon, e-mail, adresă (țară, oraș, stradă), valoarea debitelor asociate codului de client ale unui număr de 99.210 persoane vizate/clienți.

Astfel, adresele de facturare ale acestora au fost introduse eronat în baza de date cu clienți persoane fizice, transmisă unui partener contractual în baza unui contract de cesiune creanțe, ceea ce a determinat expedierea către adrese greșite a notificărilor transmise clienților.

De asemenea, s-a constatat că operatorul nu a luat măsuri tehnice și organizatorice adecvate în vederea asigurării securității prelucrării datelor cu caracter personal, de natură să protejeze datele cu caracter personal stocate sau transmise împotriva stocării, prelucrării, accesării ori divulgării ilicite, ceea ce a condus la accesul neautorizat la datele personale din conturile MyAccount (numele titularului de cont; data nașterii; numere de telefon utilizate; adresa de domiciliu; adresa e-mail; codul de abonat; serviciile contractate; extraopțiuni active pe cont; istoricul facturilor simple) ale unui număr de 413 persoane vizate/clienți Telekom România. Subliniem că, operatorul avea obligația de a garanta că datele cu caracter personal pot fi accesate numai de persoane autorizate, în scopurile menționate de lege.

De asemenea, operatorului i-au fost aplicate și măsuri corective, constând în revizuirea și actualizarea măsurilor tehnice și organizatorice implementate ca urmare a evaluării privind riscul pentru drepturile și libertățile persoanelor, inclusiv a procedurilor referitoare la comunicațiile electronice, dar și implementarea unui proces pentru testarea, evaluarea și aprecierea periodică ale eficacității măsurilor tehnice și organizatorice pentru a garanta securitatea prelucrării, conform prevederilor GDPR.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *