De ce renunță atât de mulți americani la vehiculele noi? Mașinile de ocazie nu sunt doar o afacere mai bună, ci păstrează modele și caracteristici mai căutate decât mașinile noi, de înaltă tehnologie, arată o analiză The Wall Street Journal bazată pe cifrele de pe piața auto.
Un studiu realizat de S&P Global Mobility a arătat că vârsta medie a vehiculelor din SUA este acum de 12,6 ani, cu peste 14 luni mai mult decât în 2014. Dacă se iau în considerare doar autoturismele, vârsta sare la 14 ani.
Prețul mediu de vânzare a unui vehicul nou se situează în jurul valorii de 47.000 de dolari, iar primele de asigurare au crescut cu două cifre în ultimul an.
Mulți cumpărători din SUA cumpără mașini și camionete uzate și scoase din leasing, aflate încă în garanție, cu prețuri mult mai mici decât cele noi. Dar nu doar prețul contează în decizia de a se îndrepta spre mașini second-hand: convingerea consumatorilor că cele mai noi și mai bune oferte ale producătorilor de automobile – fie că sunt alimentate cu benzină, baterii sau un sistem hibrid – sunt inferioare produselor pe care le înlocuiesc.
Acest comportament e diferit, remarcă WSJ. Americanii au fost instruiți de la o vârstă fragedă că noul este mai bun decât vechiul, mai ales venind din partea industriei auto.
De fapt, contestatarii mașinilor noi formează o largă coaliție a celor care nu sunt convinși. Unii se tem că vehiculele noi, conectate digital, ar putea expune informațiile lor personale companiilor chineze – sau, mai rău, agențiilor de asigurări. Alte minuni moderne pe care oamenii par dornici să le evite includ sistemele start/stop, care opresc motoarele pentru a economisi combustibil atunci când vehiculele sunt staționate, acum aproape obligatorii la vehiculele noi.
Alții încearcă doar să se agațe de lucrurile bune pe care le au, cum ar fi transmisiile manuale cu trei pedale și schimbător de viteze, practic dispărute la mașinile noi. Sau CD playerele încorporate.
„Am închiriat săptămâna trecută un Kia Sorento nou-nouț… Kia Sorento și m-a făcut să-mi iubesc cu atât mai mult Tahoe-ul meu de ultimă generație”, a declarat John W. Lindsey, un avocat din Davis, California. „UX-ul m-a derutat complet, până la punctul în care m-a deranjat mai mult decât a fost util.”
„Recent, soția mea a cumpărat o nouă Toyota Highlander și are nevoie de un semestru la MIT pentru a învăța să folosească semnalizarea”, a declarat un editor de ziar.
Pentru unii, riscul este potențialul de distragere a atenției de la drum. Pentru alții, este o diferență de carismă tot mai mare între automobilele analogice și cele computerizate.