Tesla își închide primul showroom pe care l-a deschis acum 9 ani în China (Reuters). Compania caută spații cu chirii mai mici și schimbă strategia de retail. Showroomul ocupa două etaje într-un mall de lux din Beijing

Tesla Beijing Sursa foto: Beijing

Gigantul vehiculelor electrice, Tesla, a închis ceea ce fusese principalul său showroom din China, în timp ce compania își ajustează strategia de vânzări și servicii pe cea de-a doua piață ca mărime, au declarat două persoane care au cunoștință de acest lucru.

Tesla a închis showroom-ul din Parkview Green din Beijing, un centru comercial de lux din centrul orașului, la sfârșitul săptămânii trecute, potrivit persoanelor, care au vorbit cu condiția de a nu fi numite, deoarece nu au fost autorizate să discute despre închidere, notează Reuters.

Un angajat al centrului comercial a confirmat pentru Reuters în timpul unei vizite la fața locului miercuri că Tesla a închis showroom-ul, ale cărui ferestre sunt acum tapetate cu afișe aparținând următorului chiriaș, un brand de îmbrăcăminte de stradă.

“Contractul lor cu noi a expirat, iar Tesla a decis să nu-l prelungească”, a declarat un angajat al centrului comercial.

Un apel către magazin mai devreme în cursul zilei a fost redirecționat către un alt showroom Tesla din apropiere. Tesla nu a răspuns imediat la o solicitare de comentarii.

Magazinul din Beijing, deschis în 2013, a fost primul magazin Tesla din China. Acesta a fost renovat în 2018 și extins pentru a ocupa două etaje ale mall-ului.

Tesla deține și administrează peste 200 de puncte de vânzare în toată China, care expun modele și organizează teste de condus pentru potențialii cumpărători.

Tesla se mută în suburbii, unde chiriile sunt mai mici

Reuters a relatat în septembrie că Tesla ia în considerare închiderea unor showroom-uri în mall-uri strălucitoare din orașe precum Beijing, după ce traficul a scăzut în timpul restricțiilor COVID.  

De asemenea, intenționează să pună mai mult accent pe magazinele din locații suburbane mai puțin costisitoare, care pot oferi și reparații, în timp ce compania încearcă să îndeplinească obiectivul directorului executiv Elon Musk de a îmbunătăți serviciile pentru clienți.

Ca parte a acestui efort, Tesla a angajat tehnicieni și alți angajați pentru locuri de muncă în domeniul service-ului în China. Site-ul de recrutare al companiei în China a afișat 305 locuri de muncă deschise pentru posturi de service începând de miercuri, cu puține schimbări față de septembrie.

Mai mult de jumătate din magazinele Tesla din China nu oferă servicii de reparații sau întreținere și se află în locații cu chirii ridicate, unde spațiul este limitat. Printre acestea se numără și magazinul Tesla Parkview Green, închis în prezent.

Tesla deține toate magazinele proprii, în loc să se bazeze pe dealeri. De asemenea, își vinde mașinile online. Acest lucru i-a permis o mai mare marjă de manevră pentru a ajusta o strategie de vânzare cu amănuntul care a fost inițial modelată după magazinele strălucitoare ale Apple în locații cu chirii mari.

Tesla a scăzut recent și prețul mașinilor vândute în China

De asemenea, Tesla a redus prețurile de pornire pentru automobilele sale Model 3 și Model Y cu până la 9% în China, inversând o tendință de creștere a prețurilor în întreaga industrie, pe fondul semnelor de slăbire a cererii pe cea mai mare piață auto din lume. citeste mai mult

Tesla a vândut 318.151 de vehicule în China în primele nouă luni ale anului 2022, în creștere cu 55% față de anul precedent, potrivit China Passenger Car Association. Prin comparație, vânzările globale de vehicule electrice și hibride au crescut cu 113,2%.

 

Sursa foto: Beijing

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *