Tesla reduce prețurile în China, cea mai mare piață auto din lume, cu până la 9%. Elon Musk a afirmat săptămâna trecută că în China și în Europa este în curs “un fel de recesiune”

model y Sursa foto: Tesla

Compania americană Tesla a redus prețurile de pornire pentru automobilele sale Model 3 și Model Y cu până la 9% în China. Decizia inversează o tendință de creștere în întreaga industrie, pe fondul semnelor de slăbire a cererii pe cea mai mare piață auto din lume, scrie Reuters.

Reducerile de preț, anunțate luni pe site-ul Tesla din China, sunt primele operate de producătorul auto american în China în 2022 și vin după ce luna trecută Tesla a început să ofere stimulente cumpărătorilor care au optat pentru asigurarea Tesla.

De asemenea, scăderea de preț vine după ce directorul executiv al Tesla, Elon Musk, a declarat săptămâna trecută că în China și în Europa este în curs “un fel de recesiune”, iar Tesla a spus că își va rata obiectivul de livrare a vehiculelor în acest an.

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

Musk a declarat săptămâna trecută analiștilor că cererea a fost puternică în trimestrul curent și a spus că se așteaptă ca Tesla să fie “rezistentă la recesiune”.

China Merchants Bank International (CMBI) a declarat că reducerile de preț ale Tesla au subliniat riscul competitiv tot mai mare pentru producătorii de vehicule electrice din China, în condițiile în care se estimează că vânzările la nivelul întregii industrii vor încetini până în 2023.

“Reducerile de preț subliniază posibilul război al prețurilor pe care l-am subliniat încă din august”, a declarat Shi Ji, analist la CMBI.

Datele de luni au arătat că vânzările cu amănuntul din China au crescut cu 2,5% în septembrie, sub creșterea așteptată de 3,3% și mai puțin de jumătate din creșterea de 5,4% din august.

Analiștii avertizează în legătură cu creșterea excesului de stocuri de mașini pentru autoturisme în China, unde creșterea vânzărilor auto a încetinit în septembrie, în timp ce vânzările de vehicule electrice au crescut în cel mai lent ritm din ultimele cinci luni. 

Producătorul auto american și mai mulți rivali chinezi au majorat prețurile de mai multe ori începând de anul trecut, pe fondul creșterii costurilor materiilor prime. Dar Tesla a ajustat, de asemenea, în mod regulat prețurile mașinilor sale în China, reflectând subvențiile guvernamentale.

Tesla a declarat pentru Reuters că ajustează prețurile în funcție de costuri. Utilizarea capacității la fabrica sa Gigafactory din Shanghai s-a îmbunătățit, în timp ce lanțul de aprovizionare rămâne stabil în pofida impactului asupra economiei al restricțiilor stricte zero-COVID din China, ceea ce a dus la scăderea costurilor, a precizat compania americană.

Prețul de pornire pentru sedanul Model 3 a fost redus la 265.900 yuani (36.727 de dolari), de la 279.900 yuani, în timp ce cel pentru vehiculul utilitar sport Model Y a fost redus la 288.900 yuani, de la 316.900 yuani, potrivit site-ul său din China.

Prețul mediu pentru un Tesla nou în Statele Unite, cea mai mare piață a producătorului de vehicule electrice, a crescut constant începând de anul trecut și a fost puțin sub 70.000 de dolari în august, potrivit companiei de cercetare Kelley Blue Book.

Tesla și-a modernizat fabrica din Shanghai la începutul acestui an, într-o evoluție care a dus capacitatea de producție săptămânală a fabricii la aproximativ 22.000 de unități, comparativ cu nivelurile de aproximativ 17.000 de unități din iunie, potrivit  Reuters.

Tesla a livrat 83.135 de vehicule electrice fabricate în China în septembrie, o creștere de 8% față de august, și a stabilit un record de producție pentru fabrica din Shanghai de la începerea producției în decembrie 2019. 

Analiștii de la CMBI au avertizat săptămâna trecută că anul 2023 va aduce mai multă concurență în sectorul vehiculelor electrice, spunând că se așteaptă ca creșterea vânzărilor de vehicule electrice și hibride pe o bază combinată să scadă sub 50%. 

În prezent, Tesla este al treilea cel mai bine vândut producător de mașini electrice  din China, după BYD Motor și SAIC-GM-Wuling, și este singurul jucător străin din lista primilor 15 producători publicată de Asociația Chineză pentru Autoturisme.

CMBI a declarat că se așteaptă ca și alți producători auto să fie nevoiți să reducă prețurile mașinile electrice cu baterii și hibride plug-in, urmând exemplul Tesla, din cauza unei creșteri preconizate a capacității de producție anul viitor.

 

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: