Rottaprint, tipografia românească producătoare de etichete autoadezive și ambalaje flexibile, a înregistrat o cifră de afaceri de peste 37 milioane euro în 2024, în creștere cu aproximativ 7% față de anul anterior. Compania a tipărit anul trecut 154 milioane de metri liniari, în creștere cu 13%, comparativ cu 2023, iar domeniul principal din care au venit clienții a fost industria alimentară, potrivit unui comunicat de presă.
„Am avut un buget de 1,8 milioane euro, iar 75% a fost alocat echipamentelor și infrastructurii. Astfel, am integrat diverse soluții care să ne ajute în eficientizarea timpului de operare pentru fiecare etapă de producție. În plus, ne-am extins prezența internațională, având comenzi din 15 țări, și ne-am consolidat portofoliul de clienți atât din România, cât și la nivel global”, a declarat Cristi Nechita-Rotta, director general Rottaprint.
În 2024, principalele piețe de export ale companiei au fost Germania și Ungaria. Cele mai solicitate produse au fost etichetele pentru domeniul alimentar, cele neimprimate pentru firmele de logistică, etichetele shrink, folii imprimate (cum sunt ambalajele pentru șervetele umede), capacele de iaurt, dar și etichetele innobilate pentru vinuri și suplimente alimentare.
Pentru 2025, Rottaprint estimează o cifră de afaceri de peste 40 de milioane de euro, raportată la cererea de pe piață. În acest context, compania continuă investițiile în tehnologie și alocă un buget de aproximativ 3 milioane de euro destinat achiziției de utilaje noi și modernizării celor existente.
Rottaprint este o afacere de familie cu o experiență de peste 33 de ani, cu sediul în Apahida, din județul Cluj. Aceasta deține în prezent 2 centre logistice în România: Brașov și Ilfov și 2 centre logistice în Ungaria și Germania. În 2024, Rottaprint a livrat produse în 15 țări din Europa, SUA și Asia.