Toate mașinile electrice disponibile în România în 2021

masina electrica, tesla Tesla Sursa foto: Unsplash/Jannes Glas

Deși a început lent, piața românească de mașini electrice accelerează an după an. Iată care sunt mașinile electrice disponibile în România în 2021, potrivit unei analize realizate de Autocritica.

Anul trecut, românii au înmatriculat 2.846 de mașini electrice (+89% față de 2019). La nivel european, tendința este și mai accentuată. În 2020, la nivelul Uniunii Europene, au fost înmatriculate 538.772 de mașini electrice, în creștere cu 117.4% față de 2019. Pentru a avea și un punct de sprijin vizual, rezultatul se traduce astfel: una din 20 de mașini înmatriculate anul trecut în UE a fost electrică.

Oferta producătorilor pe piața din România

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu

Numărul de modele electrice disponibile în România a ajuns la 30, momentan, iar până la finalul anului oferta se va extinde cu cel puțin cinci modele. În prezent, poți alege SUV-uri din mai multe segmente, hatchback-uri de oraș, modele compacte și chiar și sedanuri-coupé de lux.

Audi

  • În segmentul mașinilor electrice, Audi este reprezentat deocamdată de e-tron și e-tron Sportback. Primul venit în universul electric Audi a fost e-tron, SUV-ul de clasă mare (echivalentul unui Audi Q7) fiind lansat oficial în 2018. Livrările au început în 2019, iar din 2020, gama s-a extins cu versiunea coupé e-tron Sportback. În acest an, nemții lansează și variantele sport S care au trei motoare electrice. În România, e-tron poate fi comandat de la 70.485 de euro. Versiunea coupé e-tron Sportback pornește de la 73.349 de euro.

BMW

  • BMW i3a fost primul model electric de serie al companiei germane. Hatchback-ul de oraș a fost lansat în 2013, iar până astăzi au fost produse peste 200.000 de exemplare. În cei 7 ani de la debut, nemții au introdus o versiune S (cu mai multă putere) și au adus mai multe modificări bateriei. În România, BMW i3 a fost cel mai bine vândut model electric în 2018.  De la jumătatea lunii martie, s-au deschis listele de precomenzi și pentru noul SUV BMW iX. Pentru piața din România, constructorul german a comunicat un preț de pornire de 78.838 de euro pentru varianta iX xDrive40, sau 98.294 de euro pentru varianta de top iX xDrive50.

Citroën

  • Debutul Citroën pe piața electricelor de volum a marcat revenirea în gamă a lui C4 (fără alte alăturări de nume precum Cactus sau Aircross). Prezentat la jumătatea anului trecut, electricul Citroën ë-C4 (pentru că astfel îl vei identifica în oferta francezilor), poate fi comandat în România de la 34.900 de euro. Modelul va concura în segmentul hatchback-urilor de clasă compactă (dimensiuni apropiate de cele ale unui Volkswagen Golf).

Citește integral articolul pe Autocritica.ro, partener Economedia.ro

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: