Deși pare reținută când vine vorba de modele electrice, Toyota a dezvăluit autonomia și alte specificații ale primul său model electric, SUV-ul bZ4X, prima dintr-o serie de mașini electrice pe care intenționează să le lanseze la nivel global pentru a ajunge din urmă piața cucerită treptat de mașinile cu emisii zero.
Cel mai vândut producător de automobile din lume a anunțat că va lansa 15 modele electrice în întreaga lume până în 2025, dar până acum planurile sale par modeste în comparație cu cele ale producătorilor auto americani precum General Motors sau Ford Motor.
Toyota nu a anunțat o gamă de prețuri sau o țintă de vânzări pentru bZ4X, dar a spus că dezvoltarea și achiziția în comun de componente de bază cu afiliatul Subaru ar contribui la controlul costurilor în mod normal ridicate de producere a BEV-urilor.
Modelul ar urma să fie construit inițial pe o linie mixtă cu mașini cu motor pe benzină, atât în Japonia, cât și în China, și va fi vândut în Japonia, America de Nord, China și Europa începând cu jumătatea anului 2022.
Mașina va fi oferită în versiuni cu tracțiune față și pe patru roți, cu o autonomie de aproximativ 500 km. Un panou solar opțional montat pe acoperiș poate fi folosit pentru a încărca bateria în absența unei stații de încărcare sau în condiții de dezastru, a anunțat Toyota.
Rămasă în urmp pe piața mașinilor electrice, Toyota a promovat de mult meritele vehiculelor hibride, o categorie pe care a dominat-o de mai bine de 20 de ani, pentru prețul și accesibilitatea lor mai mici și, prin extensie, pentru un rol mai mare în reducerea emisiilor de CO2.
Pe măsură ce guvernele înăspresc reglementările privind emisiile zero, Toyota spune că va investi 13,5 miliarde de dolari până în 2030 în bateriile EV și va introduce șapte modele din seria bZ până în 2025.