Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public Bucureşti-Ilfov (TPBI) lansează, în consultare de piaţă, documentaţia tehnică privind achiziţia serviciilor de elaborare studiu de fezabilitate pentru obiectivul de investiţii “Introducerea şi, ulterior, dezvoltarea serviciilor de tren urban şi metropolitan Bucureşti – Ilfov”.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Potrivit unui comunicat remis joi Agerpres, traseul ar urma să fie: Bucureşti Gara de Nord – Căciulaţi – Snagov Plajă/ Greci.

Astfel, până la data de 5 februarie 2025, TPBI aşteaptă din partea agenţilor economici interesaţi propuneri privind determinarea valorii estimate a achiziţiei de servicii pentru elaborarea Studiului de fezabilitate aferent traseului Bucureşti Nord – Căciulaţi – Snagov Plajă/ Greci, precum şi pentru îmbunătăţirea cerinţelor din specificaţiile tehnice.

Analize Economedia

om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie

“Traseul Bucureşti Nord – Căciulaţi – Snagov Plajă/Greci (aproximativ 60 km de cale ferată) reprezintă una dintre rutele majore de deplasare pentru locuitorii din Judeţul Ilfov, precum şi din judeţul învecinat, Ialomiţa, deservind direct nordul Municipiului Bucureşti, Oraşele Chitila şi Otopeni, precum şi comunele Mogoşoaia, Corbeanca, Tunari, Baloteşti, Snagov, Gruiu, Moara Vlăsiei şi Grădiştea. Obiectivul proiectului este acela de a identifica investiţiile necesare redeschiderii circulaţiei feroviare pe secţia Căciulaţi – Snagov (13 km), modernizarea staţiilor şi punctelor de oprire existente, precum şi introducerea unor puncte de oprire/staţii noi, amenajarea spaţiilor din zona staţiilor, în particular, şi a căii ferate, în general, pentru a creşte accesibilitatea la şi din trenuri, accesibilitatea şi atractivitatea zonelor învecinate căii ferate (modernizarea intersecţiilor dintre calea ferată şi căile de comunicaţii intersectate, modernizarea drumurilor, aleilor pietonale, instalarea de panouri fonoabsorbante, amenajarea de spaţii de recreere şi bariere verzi etc.)”, se menţionează în comunicat.

Astfel, proiectul de investiţii preconizat de TPBI vizează cofinanţarea din fonduri europene nerambursabile, din cadrul Programului Transport 2021 – 2027, din cadrul axei dedicate trenurilor metropolitane din regiunea Bucureşti – Ilfov, dar şi din alte surse în funcţie de eligibilitatea intervenţiilor identificate.

“Proiectul este unul complex, investiţiile preconizate fiind corelate şi complementare investiţiilor în infrastructura feroviară rezultate din proiectele din faza I a trenului metropolitan Bucureşti – Ilfov (pe traseul semi-inelului de nord al Bucureştiului, respectiv Bucureşti Obor – Bucureşti Băneasa – Carpaţi – Bucureşti Nord – Bucureşti Vest, şi pe traseul Bucureşti Nord – Chitila – Buftea – Periş), proiectul de modernizare a Complexului Feroviar Bucureşti, proiectul de construcţie a liniei ce va deservi viitorul Terminal 2 al Aeroportului Internaţional Henri Coandă, proiectele de investiţii pentru construirea Autostrăzii A0, Drumul Radial 4, proiectele de achiziţii de material rulant derulate de Autoritatea pentru Reformă Feroviară şi proiectele de investiţii programate şi derulate de unităţile administrativ teritoriale de pe traseul analizat”, se mai precizează în comunicat.

Potrivit sursei citate, realizatorul documentaţiei tehnico-economice trebuie să fie autorizat pentru lucrările de proiectare pe calea ferată, precum şi alte autorizaţii cerute de legislaţia specifică şi trebuie să asiste beneficiarul şi în procedurile de avizare şi aprobare a soluţiilor tehnice identificate precum şi a indicatorilor tehnico-economici de investiţii.

Totodată, realizatorul documentaţiei tehnico-economice va trebui să acorde asistenţă TPBI în elaborarea documentaţiei pentru achiziţia serviciului de proiectare şi a execuţiei lucrărilor aferente infrastructurii de transport pentru trenul metropolitan (caiet de sarcini/specificaţii tehnice, cerinţe tehnice etc.), documentaţiei pentru achiziţia serviciului de consultanţă/supraveghere execuţie lucrări (caiet de sarcini/specificaţii tehnice, cerinţe tehnice etc.), documentaţiei pentru achiziţia materialului rulant feroviar (caiet de sarcini/specificaţii tehnice, cerinţe tehnice etc.), Contractul de Servicii Publice pentru serviciile feroviare de tren metropolitan.