UPDATE
Pe Podul Prieteniei circulația a fost redeschisă pe ambele benzi, miercuri la ora 18 20, după finalizarea reparațiilor pe partea bulgară, a anunțat Poliția de Frontieră Giurgiu.
Știrea inițială
Pe Podul Prieteniei Giurgiu-Ruse, principala vamă dintre România și Bulgaria circulația se desfășoară alternativ, pe o singură bandă cel puțin până joi la prânz, potrivit Centrului Info Trafic al Poliției Române. La începutul săptămânii, drumarii bulgari au făcut reparații la rosturile de dilatație pe jumătatea lot de pod, iar miercuri dimineață rosturile au cedat și au provocat un accident cu un camion care a lovit parapetul de protecție. Miercuri, Podul Prieteniei a fost blocat pentru aprox. 6 ore, iar cozile s-au întins pe mai mulți kilometri, unii dintre șoferi mergând pe la Zimnicea pentru trecerea Dunării cu BAC-ul. La Zimnicea, unde este un singur BAC, timpul de așteptare miercuri după amiază este de 2 ore.
,,Centrul INFOTRAFIC din Inspectoratul General al Poliției Româneinformează că circulația rutieră a fost reluată parțial pe DN 5, localitatea Giurgiu, pe Podul Prieteniei Giurgiu – Ruse, unde un autotren a blocat total drumul, din cauza unor defecțiuni tehnice. Traficul se va desfășura pe un singur fir, alternativ, cel puțin până mâine la ora 12:00, după cum anunță partea bulgară, unde se află în prezent autotrenul. Valorile de trafic sunt ridicate.” a transmis IGPR.
,,În această dimineată, în jurul orei 03:00, un autocamion inmatriculat in Turcia care se deplasa pe sensul de ieşire din România, a lovit un rost de dilatare din componenţa Podului Prieteniei, aflat pe partea bulgară”, a anunțat miercuri dimineață Poliția de Frontieră.
CNAIR a făcut reparații capitale pe Podul Prieteniei în 2015, bulgarii doar plombări
Primul pod dintre România și Bulgaria a fost deschis în 1954, iar în 2015 CNAIR a făcut reparații capitale pe jumătatea pe care o administrează România. Partea bulgară nu a avut nicio intervenție la structura podului, ci doar lucrări de întreținere/plombări ale covorului asfaltic. În 2013, a fost construit Podul Noua Europă la Calafat-Vidin, pod construit de Bulgaria, dar traseul principal pentru traficul comercial și turistic este pe la Giurgiu-Ruse.
Bulgaria spune că vrea pod nou la Giurgiu, dar nu întârzie proiectul
Un nou pod peste Dunăre la Giurgiu-Ruse are sprijinul Comisiei Europene spunea în mai, la București, comisarul European pentru Transporturi Adina Vălean doar că la Sudul Dunării nu era un Guvern stabil. Ulterior, pe 14 iulie, la București, premierul Bulgariei Nikolai Denkov sublinia importanța unui nou pod , inclusiv pentru întărirea flanului estic al NATO : „Al doilea subiect (n.r după dosarul Schengen) este legat de transport. De ani de zile discutăm de un al doilea pod la Ruse – Giurgiu. Este o direcție foarte importantă care leagă Bulgaria de capitala București. Această direcție a dobândit o dimensiune nouă odată cu începerea războiului din Ucraina de către Rusia. Face parte din direcția logistică pentru pregătirea flancului estic al NATO și de aceea avem toate motivele de a accelera procesul de planificare, proiectare și pregătire a podului în cel mai scurt termen posibil. Am discutat despre posibilele surse de finanțare. Ambele state vor să se realizeze cât mai repede posibil. În același timp, având în vedere că acest proiect necesită timp, din partea noastră s-a pus problema ca, cât în cel mai scurt timp posibil să se pună în funcțiune linia de ferryboat Ruse Giurgiu să putem să ajutăm traficul intens pe linie economică și trebuie să-i ajutăm și pe turiști.”
România este nemulțumită de faptul că Bulgaria nu face lucrările de dragare pe Dunăre care ar ajuta la transportul mărfurilor spre și dinspre Portul Constanța).