Traficul rutier din zona 1 Mai din Capitală va fi restricționat începând cu data de 24 august, pentru lucrări la magistrala de metrou M6

Magistrala metrou M6, secțiunea 1 Mai - Tokyo (Complex Băneasa) Sursa foto: Asociația Metrou Ușor

Update:  Metrorex a lansat pagina web a Magistralei 6 unde publicul găseşte informaţii utile despre derularea traficului pe parcursul lucrărilor, etapele şi progresul proiectului. Puteți consulta aici pagina web.

Știrea inițială: Metrorex, compania care operează rețeaua bucureșteană de metrou, anunță miercuri că traficul rutier din zona 1 Mai din Capitală va fi restricționat începând cu data de 24 august, pentru lucrări la magistrala de metrou M6 către Aeroportul Otopeni.

Lucrările vor viza legătura cu actuala stație 1 Mai de pe aliniamentul viitoarei Magistrale M6, Secțiunea Sud, în cadrul contractului „Legătura rețelei de metrou cu Aeroportul Internațional Henri Coandă – Otopeni (Magistrala 6. 1 Mai-Otopeni). Proiectare și execuție structură de rezistență stații, galerii și tuneluri. Lotul 1. – 1Mai-Tokyo”.

Restricția de trafic se va institui în intersecția Calea Griviței – Bd. Ion Mihalache, cu asigurarea unor variante ocolitoare, după cum urmează:
• pentru direcția dinspre Șoseaua Chitilei și Bd. Bucureștii Noi, alternativa o va reprezenta ruta Strada Carpați – Strada Mircești – Strada Caransebeș;
• pentru direcția dinspre Bd. Ion Mihalache și Calea Griviței, pentru relația de ieșire din capitală, alternativa o va reprezenta ruta Strada Clăbucet – Strada Aviator Popișteanu – Strada Soveja – Pod Constanța;

Până la demararea lucrărilor, se vor întocmi noi diagrame de funcționare a sistemelor de semaforizare de la intersecția Calea Griviței cu Strada Mureș și Bd. Ion Mihalache cu Strada Clăbucet. Semnalizarea rutieră se va face conform legislației în vigoare. Pentru asigurarea fluenței vehiculelor pe traseele de deviere, se va institui o restricție de tonaj de 3,5 t pe sensul dinspre Șoseaua Chitilei și Bd. Bucureștii Noi, cu excepția STB, conform planului de trafic aprobat. Pentru pietoni, traversarea se va asigura pe la trecerile existente în capetele tronsonului de drum restricționat. Operațiunile pregătitoare devierii de trafic se vor executa cu suportul și sub supravegherea Brigăzii Rutiere, arată Metrorex.

Compania transmite că planul de deviere a circulației este avizat conform legislației în vigoare și că avizul este valabil în perioada 10.08.2024 – 15.11.2024. „Orice modificare eventuală care ar putea interveni pe parcurs va fi anunțată printr-o informare actualizată”, mai arată Metrorex.

„Transportul public în zona 1 Mai se va îmbunătăți considerabil, odată cu beneficiile unei noi linii de metrou. Magistrala 6, încă un proiect major în dezvoltarea metroului bucureștean, va crește gradul de mobilitate a populației din capitală și din Ilfov. Le mulțumim anticipat pentru înțelegere tuturor locuitorilor din zona lucrărilor pentru Magistrala 6. Proiectele mari se construiesc prin eforturi mari, cu participarea tuturor celor care vor beneficia de avantajele acestora. De aceea, apelăm la bunăvoința participanților la trafic și a locuitorilor și ne preocupăm ca disconfortul creat să fie minim posibil”, precizează directorul general Metrorex, Mariana Miclăuș.

Magistrala 6 va asigura legătura directă de la Gara de Nord la Aeroportul Internațional Otopeni.  Aceasta va avea un traseu de 14,2 km și va cuprinde 12 stații de metrou: Pajura, Expoziției, Piața Montreal, Gara Băneasa, Aeroportul Băneasa, Tokyo, Washington, Paris, Bruxelles, Otopeni, Ion I. C. Brătianu, Aeroportul Internațional Henri Coandă.
Proiectul “Magistrala 6. 1 Mai – Otopeni, Legătura rețelei de metrou cu Aeroportul Internațional Henri Coandă – Otopeni” este unul de utilitate publică, de interes național, conform Hotărârii Guvernului nr. 496/2017, cu modificările și completările ulterioare, prin care se asigură nevoile de mobilitate ale persoanelor prin dezvoltarea rețelei de transport trans european (TEN-T).

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: