Tramvaie noi în București: Instanța obligă Primăria Capitalei să cumpere cele 40 de tramvaie de la Pașcani și admite executarea silită a STB

Tramvai Armonia Produs la Paşcani în Timişoara Tramvai Armonia (2018), în circulaţie la Timişoara Sursa foto: VFU Paşcani

Primăria Capitalei trebuie să cumpere cele 40 de tramvaie de la producătorul VFU Electroputere Pașcani în urma deciziei Curții de Apel București care a stabilit, definitiv, încheierea procedurii de achiziție, iar Judecătoria București a admis cererea de executare silită a STB.

Primăria Capitalei și STB au lansat licitația pentru 40 de tramvaie de 18 metri lungime în septembrie 2019 (mandatul Gabrielei Firea), însă noul primar Nicușor Dan a suspendat procedura în decembrie 2020 invocând situația financiară a STB (datorii de aproximativ un miliard de lei) și un cost prea mare al tramvaielor de 18 metri, aproape la fel cu cel al unităților de 36 de metri cumpărate de la Astra Arad.

Valoarea estimată a contractului pentru 40 de unități este de aproximativ 300 milioane lei, cu o valoare maximă de 770 milioane în cazul suplimentării cu încă 60 de unități.

Decizia instanței de joi:

„Solutia pe scurt : Admite cererea de încuviinţare a executării silite. Încuviinţează executarea silită în temeiul titlului executoriu Decizia nr. 359/C5/75 din data de 19.02.2021 pronunţată de CNSC, definitivă prin Decizia civilă nr. 969/20.04.2021, pronunţată de Curtea de Apel Bucureşti – Secţia a IX-a de Contencios Administrativ şi Fiscal, pentru obligaţia de a finaliza procedura de atribuire a contractului de achiziţie sectorială, având ca obiect Tramvaie noi din gama 18m cu podea total coborata, la care se adaugă orice accesorii, actualizări și cheltuieli de executare silită ar putea rezulta sau calcula în cursul executării silite. Fără cale de atac. Pronunţată azi, 17.02.2022, prin punerea soluţiei la dispoziţia părţilor prin intermediul grefei instanţei.
Document: Încheiere finală (dezinvestire) 17.02.2022”

În Bucureşti circulă 297 de tramvaie, iar deficitul de material rulant pentru a asigura necesarul de transport este de 400 de unităţi. Ultimele unităţi modernizate la URAC – Uzina de Reparaţii Atelierele Centrale au intrat în parcul STB în 2016 (Bucur LF).

Primele tramvaie noi, din comanda de 100 de unități de la Astra Arad, vor fi livrate în această primăvară, potrivit viceprimarului Bujduveanu. Tramvaiele noi vor circula pe liniile 1, 10, 21, 25, 32, 40, 41 şi 55, iar inelul principal al Capitalei are 26 km, din care doar secţiunea de 1,1 km de pe Vasile Milea încă nu este modernizată, fiind în șantier. Liniile de tramvai 1 şi 10 sunt printre cele mai aglomerate trasee din Bucureşti, cu 50.813 călători pe zi, respectiv 51.026 călători, potrivit statisticilor PMB.

Tramvai Armonia (2018), în circulaţie la Timişoara Sursa foto: VFU Paşcani

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *