De mai multe săptămâni, transportatorii de cereale din Ucraina au început să îşi adăpostească navele pe partea românească a braţului Chilia în timpul nopţii, informează agenţia de presă DPA care îl citează pe Florin Vizan, directorul Administraţiei Porturilor Maritime Constanţa, transmite Agerpres.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Potrivit lui Florin Vizan, diplomaţi din Uniunea Europeană şi SUA au negociat această măsură de protecţie cu autorităţile române şi ucrainene în luna august.

Ameninţarea atacurilor aeriene ruseşti a întrerupt deseori transferul cerealelor de pe o navă pe alta pe partea ucraineană a Dunării, a apreciat Florin Vizan.

Analize Economedia

Hidroelectrica logo
armament-romania
utilitati, electricitate, energie
Angajați, recrutări
inflatie
aparare militari
baraj Hidroelectrica
joburi, oameni, persoane, agitație, aglomeratie, locuri de muncă, muncă, angajatori, stradă
Neptun Deep
bursa, investitii, indici, cresteri, scaderi, investitori
calcule buget
Biserica fortificată din Bierțan) de Kayle Kaupanger
Economii, Bani, Tineri, Pușculiță
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume

“Ca măsură preventivă, ucrainenii îşi aduc, temporar, navele pe partea românească”, a precizat Florin Vizan. Acesta este motivul pentru care, în prezent, exporturile de cereale durează atât de mult, a adăugat Vizan.

O mare parte din exporturile de cereale ale Ucrainei trec prin portul Constanţa, pentru că atacurile ruseşti au făcut imposibile exporturile prin porturile ucrainene de la Marea Neagră.

Conform autorităţii portuare, în primele opt luni ale anului, Ucraina a exportat 9,2 milioane de tone de cereale prin portul Constanţa, însă ritmul livrărilor a încetinit, pe măsură ce atacurile ruseşti asupra porturilor de la Dunăre s-au intensificat. Comparativ, pe tot parcursul anului 2022, Ucraina a expediat 8,6 milioane de tone de cereale prin portul Constanţa.