Tranziția la vehiculele electrice va pune în pericol aproximativ 73.000 de locuri de muncă în Italia, au anunțat joi sindicatele metalurgiștilor și un grup de lobby, cerând guvernului să caute soluții cu privire la măsurile de sprijinire a industriei auto.
Reuters scrie că sectorul auto din Italia ar putea fi afectat mai greu decât în alte părți din cauza dimensiunii medii sau mici a firmelor din țară și a dimensiunii investițiilor necesare pentru a se conforma cu planul pentru climă “Fit-For-55” al Uniunii Europene care elimină treptat motoarele cu ardere internă până în 2035.
„Acest plan, dacă nu este însoțit de o intervenție guvernamentală, ar putea duce la o pierdere de aproximativ 73.000 de locuri de muncă în Italia, cu 63.000 în perioada 2025-2030”, au declarat într-un comunicat grupul patronal Federmeccanica și sindicatele FIM, FIOM și UILM.
Ei au spus că producția de vehicule în Italia a scăzut de la peste 1,8 milioane de unități în 1997 la 700.000 anul trecut.
„Trebuie să revenim la producerea a aproximativ 1,5 milioane de unități pe an”, a spus șefa FIOM, Francesca Re David.
Industria auto din Italia angajează direct și indirect 278.000 de lucrători și reprezintă aproximativ 6% din produsul intern brut al țării, potrivit datelor de la asociația auto ANFIA.
Ministrul Industriei Giancarlo Giorgetti a declarat că va prezenta propuneri în săptămânile următoare pentru stimulente pentru a sprijini industria auto italiană.
De asemenea, sindicatele îndeamnă guvernul să încheie un acord final cu Stellantis, cel mai mare producător de automobile din țară, pentru a construi o fabrică de fabricare a bateriilor pentru a furniza producția de vehicule electrificate în Italia.
CEO-ul Stellantis, Carlos Tavares, a declarat anul trecut că grupul va construi una dintre fabricile sale europene de baterii în Termoli, în centrul Italiei, dar încă nu a fost semnat un acord cu Roma.
De altfel, temeri pentru locurile de muncă din industria auto există și în alte țări, precum Franța sau Germania, unde CEO-ul Volkswagen Herbert Diess era să-și piardă postul după o declarație conform căreia trecerea la mașinile electrice ar putea cauza o pierdere de circa 30.000 de locuri de muncă.