Trenul de Otopeni: CFR Călători preia trasele de pe care Regio Călători iese mâine. Fără preluarea sloturilor, trenurile ar fi plecat la 80 de minute

tren, cfr, aeroportul otopeni Sursa foto: G4

CFR Călători va prelua cele 20 de trase ale operatorului privat Regio Călători care şi-a anunţat retragerea de pe linia Gara de Nord – Aeroport Otopeni, începând de mâine, 1 iulie, preluarea sloturilor care ar fi rămas libere fiind confirmată oficial în platforma InfoFer (Mersul Trenurilor).

Se rezolvă, astfel, o situaţie care ar fi dus la reducerea semnificativă a numărului de călători pentru că intervalul de succedare între trenuri pentru anumite intervale orare ar fi ajuns la o oră şi 20 de minute, faţă de cele 40 de minute din prezent. Practic, dacă CFR Călători sau Transferoviar nu ar fi preluat traseele, se ajungea ca din Gara de Nord spre Otopeni să avem un tren CFR Călători la 09.10, iar următorul, Transferoviar, de-abia la 10.30 (trenul Regio Călători fiind programat la 09.50). Timpul mare de aşteptare de la un tren la altul care ar fi făcut neatractivă linia spre Otopeni s-ar fi regăsit şi pentru intervalele 11.50 – 13.10, respectiv 13.10 – 14.30.

Operatorul privat Regio Călători nu a precizat şi motivele care au făcut ca, la o jumătate de an de la inaugurarea liniei, să decidă retragerea de pe aceasta:

„Stimaţi călători, începând cu data 01.07.2021 trenurile Regio Calatori în relațiile:

· București Nord Gr A – Aeroport H Coandă T1 și retur;

· București Nord Gr A – Ploiesti Sud și retur

NU MAI CIRCULĂ”, preciza operatorul privat, săptămâna trecută.

După preluarea traselor, CFR va avea în total 62 de automotoare „Săgeata Albastră” dus-întors, iar Transferoviar 10 automotoare.

Preţul unui bilet nu se modifică, rămâne 4 lei călătoria la ambii operatori.

Linia de tren dintre Gara de Nord şi Aeroportul Otopeni care a costat aproape 100 de milioane de euro a fost inaugurată în decembrie 2020 şi a ajuns la o capacitate de transport de aproximativ 1.000 de călători pe zi, preciza, luna aceasta, ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă. Potrivit ministrului Drulă, din 2022, după efectuarea unor lucrări, intervalul de succedare ar trebui să scadă la 30 de minute.

Dincolo de transportul pasagerilor spre şi de la cel mai important aeroport din România, linia poate fi o alternativă şi pentru cei peste 10.000 de angajaţi care lucrează pe platforma Aeroportului Otopeni.

Sursa foto: G4

Comentarii

  1. E o găselniță!
    Regio s-a retras probabil din cauza ca nu e trafic!
    Statul va suporta in continuare pierderea cauzata de lipsa traficului!

    Metrou la Aeroport e solutia!
    O tot bălbâie Ministerul ca noul terminal ca noua legătură cu Autostrada, bla.bla.

    Proiectul Acesta cu calea ferată spre Otopeni e un fiasco!

    Nu inteleg cat de greu este in 2021 sa corectezi trenul cu metroul la zona 1 Mai?

    Câți călători cu trenul isi doresc sa traverseze Gara de Nord sa mearga la Otopeni cu trenul?

    O rampa la Metrou 1 Mai, o conexiune inteligenta cu trenurile ce vin din tara ar mai aduce trafic pe CF.

    Dar daca vin de la Călărași nu vor trece prin Gara de Nord catre Otopeni!
    Iar in tara sunt peste 10 aeroporturi cu conexiuni externe.

    Asa ca faceti Metrou direct la Noul Terminal de la Otopeni!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *