Speranțele pentru redresarea sectorului turismului au primit un impuls după rezultatele puternice ale Booking Holdings și TripAdvisor, care au semnalat că cererea de călătorii revine dintr-o perioadă dificilă de pandemie, scrie Financial Times.
Booking a declarat că rezervările sale brute de călătorii au totalizat 27,3 miliarde de dolari în cele trei luni încheiate la 31 martie, un record trimestrial și care marchează o creștere de 129 la sută de la an la an.
Acest lucru a susținut venituri de 2,7 miliarde de dolari, o creștere de 136% față de un an în urmă, care a depășit așteptările analiștilor, ce se așteptau la venituri de 2,54 miliarde de dolari.
„Credem că industria se mișcă în direcția corectă și revine la normalitate”, a declarat directorul executiv al Booking, Glenn Fogel, miercuri.
Pierderea netă a platformei de cazare a crescut la 700 de milioane de dolari, de la o pierdere de 55 de milioane de dolari în aceeași perioadă a anului trecut.
TripAdvisor a raportat o creștere cu 113% a veniturilor comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. Cifra de vânzări de 262 de milioane de dolari a depășit așteptările analiștilor de 251 de milioane de dolari, ajutată de o creștere cu 229% a veniturilor în segmentul „Experiențe și mese”.
Compania a anunțat, de asemenea, numirea veteranului media Matthew Goldberg ca noul său director executiv, punând capăt perioadei de conducere de 22 de ani a lui Stephen Kaufer.
Cele mai recente câștiguri de la Booking și TripAdvisor sugerează o perspectivă mai bună pentru industria turismului, o viziune care a fost susținută marți după ce rezultatele platformei de cazare Airbnb au depășit prognozele.
Acțiunile Booking au crescut cu până la 12%, iar cele ale TripAdvisor au crescut cu până la 5,9%.