Tur-operator: Intrarea României în spaţiul Schengen va genera o creştere cu 40% a numărului de rezervări către Bulgaria şi Grecia, în 2025

Romania, bulgaria, croația, schengen, vama, migratie, trafic, transport, coada, cozi, blocaj, granita, frontiera, autostrada, transportatori, UE, uniunea europeana, comert liber, tir, tiruri Sursa foto: Daniel MIHAILESCU / AFP

Intrarea României în spaţiul Schengen va genera o creştere cu 40% a numărului de rezervări către Bulgaria şi Grecia, în acest an, faţă de anul precedent, potrivit estimărilor unui tur-operator, transmite Agerpres.

„Datorită intrării României în spaţiul Schengen terestru, IRI Travel anticipează o creştere de 40% a numărului total de rezervări faţă de 2024, pentru Bulgaria şi Grecia. Se preconizează o creştere ceva mai mare, de 60% a cererii pentru hotelurile de 4 şi 5 stele, reflectând o preferinţă clară a turiştilor pentru servicii premium. De asemenea, se estimează că 50% dintre turişti vor opta pentru pachete all-inclusive, o tendinţă în creştere atât pe litoralul bulgăresc, cât şi pe cel românesc. Totodată, consultanţii IRI Travel se aşteaptă ca 35% dintre turişti să opteze pentru vacanţe personalizate, care includ excursii locale şi activităţi tematice”, se arată într-un comunicat al companiei.

Pentru sezonul estival 2025, compania preconizează o creştere de 25% a vacanţelor de tip city break, alimentată de interesul crescut pentru destinaţii europene precum Roma, Barcelona, Viena, Istanbul şi Paris. Această tendinţă indică dorinţa turiştilor români de a combina relaxarea cu explorarea culturală.

Analize Economedia

criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
concedieri dreamstime
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar
Bugetul familiei, bani
dambovita arena aci
afacere semnare contract pexels
șantier aeroport craiova
costuri, cladiri, birouri, angajati
software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Cele mai populare destinaţii pentru vara 2025 sunt: Bulgaria (Albena, Nisipuri, Sunny Beach, Obzor, Nessebar), România (Mamaia, Eforie Nord, Neptun, Jupiter), Grecia (Lefkada, Thassos, Creta, Rodos, Halkidiki, Paralia Katerini) şi Turcia (Kuşadasi, Bodrum, Antalya).

Majoritatea turiştilor români preferă hoteluri de 3 stele şi peste, cu un interes crescut pentru serviciile all-inclusive. Aproximativ 50% din rezervări sunt pentru hoteluri de 4 şi 3 stele, urmate de hotelurile de 5 stele, care deţin 40% din preferinţele turiştilor.

„Aderarea totală a României la spaţiul Schengen va determina în special o creştere foarte mare a rezervărilor pentru Bulgaria şi Grecia, nemaiexistând puncte de frontieră. Practic, vom circula ca în aceeaşi ţară. Observăm în continuare o tendinţă spre vacanţe mai scurte, de 3-5 nopţi, dar mai frecvente pe parcursul anului. Turiştii aleg hoteluri de calitate superioară, iar minivacanţele de zilele libere naţionale sunt din ce în ce mai populare. Alături de destinaţiile noastre clasice, înregistrăm mai multe cereri pentru city break-uri în oraşele europene, respectiv pentru destinaţii în creştere din punct de vedere al solicitării, precum Egipt sau Albania. Constat două tendinţe ale turiştilor noştri. În primul rând, mulţi turişti sunt fideli destinaţiilor şi hotelurilor lor preferate, fie ele în Bulgaria, România, Grecia ori Turcia. Apoi, este în creştere numărul de turişti care vor să schimbe sau să combine destinaţiile de la an la an – alături de destinaţiile clasice de litoral, optând, de exemplu, pentru un city break într-un oraş european ori pentru un circuit. De asemenea, înregistrăm o creştere pentru destinaţiile exotice, îndepărtate, precum Maldive, Zanzibar sau Thailanda”, a declarat Lucian Bădîrcea, CEO Iri Travel, citat în comunicat.