Twitter își pierde cei mai activi utilizatori, arată documente interne, consultate de Reuters. Elon Musk s-a angajat să încheie contractul de 44 de miliarde de dolari cu Twitter până vineri, anunță Bloomberg

Twitter Sursă foto: Unsplash

“Este Twitter pe moarte?” se întreba, oarecum amuzat, miliardarul Elon Musk în aprilie, cu cinci zile înainte de a se oferi să cumpere platforma de socializare.

Realitatea, potrivit unor cercetări interne ale Twitter consultate de Reuters, merge mult dincolo de cele câteva exemple de celebrități care nu mai sunt active pe propriile conturi. Twitter se străduiește să își mențină cei mai activi utilizatori – care sunt esențiali pentru afacere – implicați. Între timp, se apropie de termenul limită pentru a încheia cu Elon Musk acordul de 44 de miliarde de dolari pentru a cumpăra compania.

Acești “heavy tweeters” reprezintă mai puțin de 10% din totalul utilizatorilor lunari, dar generează 90% din toate tweet-urile și jumătate din veniturile globale. Twitter-iștii “grei” au fost în “declin absolut” de când a început pandemia, a scris un cercetător Twitter într-un document intern intitulat “Unde au plecat twitterii?”.

Un “heavy tweeter” este definit ca fiind o persoană care se conectează la Twitter șase sau șapte zile pe săptămână și care scrie de aproximativ trei sau patru ori pe săptămână, se arată în document.

Cercetarea a constatat, de asemenea, o schimbare de interese în ultimii doi ani în rândul celor mai activi utilizatori anglofoni ai Twitter, care ar putea face platforma mai puțin atractivă pentru agenții de publicitate.

Criptomonedele și conținutul “not safe for work” (NSFW), care include nuditate și pornografie, sunt subiectele de interes cu cea mai mare creștere în rândul utilizatorilor intensivi vorbitori de limba engleză, a constatat raportul.

În același timp, interesul pentru știri, sport și divertisment este în scădere în rândul acestor utilizatori. Tweeturile pe aceste subiecte, care au ajutat Twitter să își consolideze imaginea de “piață digitală a orașului” din lume, așa cum a numit-o cândva Musk, sunt, de asemenea, cele mai dorite pentru agenții de publicitate.

Twitter a refuzat să precizeze câte dintre tweet-uri sunt în limba engleză sau câți bani câștigă de la vorbitorii de limbă engleză. Dar acest segment demografic este important pentru afacerile Twitter, spun unii analiști.

Platforma a obținut mai multe venituri din reclame numai din Statele Unite decât de pe toate celelalte piețe combinate în trimestrul al patrulea, potrivit scrisorii sale către investitori, iar majoritatea reclamelor din Statele Unite vizează probabil utilizatorii vorbitori de limba engleză, a declarat Jasmine Enberg, analist la Insider Intelligence.

Studiul realizat de Twitter a examinat numărul de utilizatori importanți de Twitter în limba engleză care au manifestat interes pentru un subiect, pe baza conturilor pe care le urmăreau, și modul în care acest număr de utilizatori a evoluat în ultimii doi ani.

Studiul nu a formulat concluzii specifice cu privire la motivul pentru care utilizatorii mari ai platformei sunt în declin

Solicitat să comenteze concluziile documentelor interne, un purtător de cuvânt al Twitter a declarat luni: “Efectuăm în mod regulat cercetări cu privire la o mare varietate de tendințe, care evoluează în funcție de ceea ce se întâmplă în lume. Audiența noastră generală a continuat să crească, ajungând la 238 de milioane de mDAU în al doilea trimestru al anului 2022”, a spus purtătorul de cuvânt, folosind un acronim pentru utilizatorii activi zilnici monetizabili.

Conținut NSFW, în creștere

Numărul de utilizatori grei interesați de conținut NSFW (Not safe for work) și de conținut despre criptomonede a crescut, potrivit cercetării.

Twitter este una dintre puținele platforme majore de social media care permite nuditatea pe serviciul său, iar compania a estimat că conținutul pentru adulți constituie 13% din Twitter, potrivit unei prezentări interne separate de diapozitive văzute de Reuters. Prezentarea nu a detaliat modul în care a fost calculată această cifră.

În general, agenții de publicitate se feresc de controverse sau de nuditate, de teamă să nu-și afecteze mărcile. Marii agenți de publicitate, inclusiv Dyson, PBS Kids și Forbes, și-au suspendat publicitatea din cauza unor conturi care solicitau pornografie infantilă pe Twitter, a raportat Reuters în septembrie.

Ca răspuns la reportajul din septembrie, Twitter a declarat că “are toleranță zero față de exploatarea sexuală a copiilor” și că investește mai multe resurse în activitatea sa de combatere a acestor materiale.

Cei mai activi utilizatori vorbitori de limbă engleză ai Twitter erau, de asemenea, din ce în ce mai interesați de criptomonede, atingând un maxim istoric la sfârșitul anului 2021, au arătat documentele interne. Dar interesul pentru acest subiect a scăzut de la prăbușirea prețului criptografic din iunie, iar studiul a menționat că este posibil ca criptomonedele să nu fie un domeniu de creștere în viitor.

Angajații actuali și foști angajați ai Twitter care au vorbit cu Reuters au declarat că se tem de apelurile lui Musk pentru mai puțină moderare a conținutului și de planurile sale raportate de a desființa personalul, despre care au spus că vor exacerba deteriorarea calității conținutului.

Ce subiecte mai sunt de interes pe Twitter. Utilizatorii pleacă pe Instagram și TikToK

Subiectele care au făcut în mod tradițional din Twitter o platformă populară pentru milioanele sale de utilizatori sunt acum în declin în rândul celor mai activi utilizatori anglofoni, arată documentele.

Interesul pentru știrile mondiale, precum și pentru politica liberală, a înregistrat vârfuri în timpul evenimentelor majore, cum ar fi atacul asupra Capitoliului SUA din 6 ianuarie 2021. Dar, de atunci, aceste categorii au pierdut cel mai mare număr de utilizatori intensivi ai Twitter și nu au dat semne de revenire, se arată în raport.

Twitter pierde, de asemenea, un procent “devastator” de utilizatori grei care sunt interesați de modă sau de celebrități precum familia Kardashian. Acești utilizatori se îndreaptă probabil către platforme rivale precum Instagram și TikTok, a scris un cercetător Twitter.

Studiul și-a exprimat, de asemenea, surpriza cu privire la scăderea interesului pentru sporturile electronice și personalitățile de streaming online, care înainte înregistrau o creștere rapidă pe Twitter. “Marile comunități sunt acum în declin”, se arată în raport.

“Se pare că există o discrepanță semnificativă între ceea ce mi-aș putea imagina că sunt valorile companiei noastre și modelele noastre de creștere”, a scris un cercetător Twitter.

 

Sursă foto: Unsplash

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *