Uber oferă acum plimbări cu balonul cu aer cald în regiunea Cappadocia din Turcia pentru 150 de euro (159 de dolari).Aceasta pare să facă parte din eforturile mai largi ale companiei de a-și diversifica serviciile dincolo de cele de transport de persoane, scrie Business Insider. Noua ofertă se alătură opțiunilor de plimbare neconvenționale ale Uber, cum ar fi rezervarea de bărci, tuk-tuk-uri și zboruri.
Serviciul – care este disponibil de astăzi, 23 octombrie, până pe 19 noiembrie – necesită o rezervare cu 12 ore înainte prin intermediul funcției Uber Reserve și costă 150 de euro, adică aproximativ 159 de dolari, a anunțat luni compania. Pentru acest preț, utilizatorii primesc o plimbare cu balonul de o oră și jumătate la răsăritul soarelui deasupra peisajului vulcanic din Cappadocia.
Cappadocia, renumită pentru peisajele sale vulcanice și siturile antice, este una dintre cele mai populare destinații turistice din Turcia. Regiunea a reprezentat aproximativ 10% din cei 44,6 milioane de vizitatori străini ai Turciei în 2022, potrivit Ministerului turc al Turismului și Culturii. Iar Uber a precizat în declarația sa că numărul călătoriilor internaționale în Turcia a crescut cu peste 30% în 2023, iar aproape 26 de milioane de persoane au accesat aplicația în acest an.
Un raport din 2022 al platformei locale de rezervări Upballoon a arătat că peste 150 de lansări de baloane cu aer cald au loc zilnic în Cappadocia.
Noua funcție Uber Balloon pare să facă parte din pivotul companiei către domenii dincolo de ride-hailing. În 2019, Dara Khosrowshahi, directorul general al Uber, a declarat că dorește ca firma sa să devină “sistemul de operare pentru viața ta de zi cu zi”.
Iar baloanele cu aer cald nu sunt singurul mod în care Uber și-a extins ofertele. Aplicația permite deja utilizatorilor să rezerve plimbări cu Uber Boat de-a lungul râului Tamisa din Londra sau pe insula Mykonos din Grecia, tuk-tuk-uri în Sri Lanka și India și plimbări cu elicopterul în New York. De asemenea, compania a introdus în luna mai posibilitatea de a rezerva zboruri pentru utilizatorii din Marea Britanie.
Uber a raportat venituri de 9,2 miliarde de dolari în al doilea trimestru al anului 2023, o creștere de 14% față de aceeași perioadă a anului trecut. Aceasta a fost, de asemenea, prima dată când Uber a raportat profituri trimestriale. În ciuda acestui fapt, valoarea acțiunilor companiei rămâne sub nivelul maxim atins în 2021.
De asemenea, compania a declarat că utilizatorii vor începe să vadă reclame în aplicația sa pe principalele piețe din SUA în luna iunie.