Denunţătorul din spatele mai multor dezvăluiri recente a apărut la televiziune şi a adus o serie întreagă de acuze grave, dar nu noi, companiei conduse de Mark Zuckerberg.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Duminică seară, în cadrul emisiunii 60 minutes de la CBC News, a apărut denunţătorul, până acum secret, care a furnizat presei americane, în ultimele săptămâni, un mare număr de documente. Printre altele, din aceste documente a ieşit la iveală studiul care arăta că Instagram este nociv pentru adolescenţi, relatează news.ro.

Denunţătorul este Frances Haugen, fost manager de produs la Facebook, membru al unui grup de Integritate Civică.

Analize Economedia

Hidroelectrica logo
armament-romania
utilitati, electricitate, energie
Angajați, recrutări
inflatie
aparare militari
baraj Hidroelectrica
joburi, oameni, persoane, agitație, aglomeratie, locuri de muncă, muncă, angajatori, stradă
Neptun Deep
bursa, investitii, indici, cresteri, scaderi, investitori
calcule buget
Biserica fortificată din Bierțan) de Kayle Kaupanger
Economii, Bani, Tineri, Pușculiță
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume

Haugen spune că Facebook încurajează voit ura, pentru că aceasta contribuie la creşterea veniturilor companiei. Controversa generează mai multă implicare din partea utilizatorilor, ceea ce duce la mai multe afişări pentru reclamele vândute în cadrul reţelei sociale.

În cadrul Facebook a existat un conflict intern, spune Haugen, între cei care susţineau schimbările bune pentru public şi cei care urmăreau doar ce este bun pentru Facebook, cu câştig de cauză pentru cei din urmă.

Haugen este convinsă că la baza tuturor problemelor stă modul în care funcţionează algoritmul ce prioritizează conţinutul în cadrul platformei sociale. Acesta ar fi gândit să crească engagement-ul cu orice preţ.

Frances Haugen, care este chemată şi în faţa unei comisii senatoriale săptămâna aceasta, crede că singura soluţie este reglementarea prin lege a platformelor sociale.