Cu 100.000 de puncte de încărcare electrică instalate pe teritoriul său, Franța începe să recupereze decalajul față de vecinii săi europeni. Pragul de 100.000 de staţii de încărcare a automobilelor electrice a fost atins la începutul lunii mai, cu câteva luni după data limită fixată iniţial pentru sfârşitul anului 2022, a anunţat Avere-France, asociaţia profesională care reuneşte firmele din acest sector, transmite AFP.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Franţa devine astfel a doua cea mai bine echipată ţară din Europa, după Ţările de Jos, care potrivit datelor din februarie avea 112.000 de stații, dar înaintea Germaniei (88.000), care în urmă cu câteva luni devansa încă Franţa, a precizat Clément Molizon, director general la Asociaţia naţională pentru dezvoltarea mobilităţii electrice (Avere).

Iar Emmanuel Macron a stabilit un obiectiv de 400.000 de puncte de încărcare până în 2030.

Analize Economedia

Hidroelectrica logo
armament-romania
utilitati, electricitate, energie
Angajați, recrutări
inflatie
aparare militari
baraj Hidroelectrica
joburi, oameni, persoane, agitație, aglomeratie, locuri de muncă, muncă, angajatori, stradă
Neptun Deep
bursa, investitii, indici, cresteri, scaderi, investitori
calcule buget
Biserica fortificată din Bierțan) de Kayle Kaupanger
Economii, Bani, Tineri, Pușculiță
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume

Numai că un sfert dintre ele nu funcționează sau funcționează prost, în timp ce automobiliștii întâmpină dificultăți în a-și reîncărca vehiculele, arată un reportaj al televiziunii franceze TF1.

Drept urmare, unii oameni parchează acolo cu riscul de a fi amendați. “Trebuie să parcăm și dacă nu avem un vehicul electric”, explică un automobilist.

Multe probleme tehnice

În regiunea Île-de-France, unele primării au încercat să convertească vechile stații Autolib’, serviciul de car-sharing cu mașini electrice închis în 2018, la noile standarde, dar există multe probleme tehnice. Orașul Lyon a preferat să instaleze echipamente complet noi. Astfel, din cele 500 de terminale, jumătate au fost înlocuite, iar altele sunt folosite ca parcări pentru noile forme de mobilitate: scutere sau chiar biciclete.

“În prezent, tinerii folosesc transportul în comun, bicicleta sau trotineta electrică, iar acest lucru este mult mai eficient și mai ecologic decât Bluely (fostul serviciu de car-sharing electric, n.r.)”, spune Jean-Charles Kohlhaas, vicepreședinte ) al zonei metropolitane din Lyon.

Pentru automobiliști, numărul stațiilor de reîncărcare ar trebui să fie mărit. “Vor fi obligați să le înmulțească dacă vor să încurajeze mai mulți oameni să folosească mașini electrice”, a recunoscut o tânără în reportajul TF1.

“Când vin în oraș și trebuie să petrec ceva timp acolo, dacă trebuie să mă întorc pentru a căuta un punct de încărcare, este foarte incomod și este contraproductiv din punct de vedere ecologic”, adaugă un șofer care a trecut la mașini electrice.

Anul acesta, vânzările de mașini electrice în Franța ar urma să se majoreze cu 35%.