Lansat în 1993 ca prima „mașină mondială” a Ford, cunoscutul model Mondeo se află în prezent la a cincea generație, își va încheia viața la sfârșitul acestei luni și nu va fi înlocuit de un model asemănător. Asta deși, în trecut, a fost unul dintre modelele globale de bază ale mărcii – vânzând peste 86.500 de unități în 2001 -, dar cota sa de piață s-a redus în fața popularității tot mai mari a SUV-urilor, iar Ford a vândut doar 2.400 de unități în 2020.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Un purtător de cuvânt Ford a declarat pentru revista Autocar.co.uk că principalul motiv pentru care se încheie producția Mondeo se rezumă la „schimbarea preferințelor clienților” și că Ford „evaluează gama sa de autovehicule de pasageri în Europa pentru a răspunde nevoilor în schimbare ale clienților pe măsură ce ne îndreptăm către un viitor complet electric”. În 2020, 39% dintre toate modelele Ford vândute au fost SUV-uri și crossover-uri, o creștere de 8% de la an la an.

Descoperit recent sub formă de prototip camuflat – și apoi în imagini scurse – SUV-ul care pare să înlocuiască Mondeo, seamănă oarecum cu modelul încă existent, inclusiv la interior, dar pare să facă o mutare spre lux cu utilizarea intensă a materialelor premium și un panou de control cu ​​ecran tactil. care se întinde pe toată lățimea tabloului de bord.

Analize Economedia

om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie

Cu Mondeo îndreptându-se spre retragere, gama de autoturisme din Europa a Ford va mai cuprinde doar Fiesta și Focus din segmentele B și C non-SUV. Ambele mașini au primit recent opțiuni de motoare mild-hybrid și urmează să fie actualizate spre sfârșitul acestui an.

Rămân întrebări cu privire la ce se va întâmpla când cele două modele hatchback vor ajunge la sfârșitul ciclului de viață în 2023 sau 2024. Gama europeană a Ford va fi complet electrică până în 2030 și este puțin probabil să lanseze noi modele cu motor cu ardere până la acel termen limită.

Înainte de aceasta, însă, Ford va oferi fiecărui model din Europa un grup propulsor hibrid plug-in opțional până la jumătatea anului 2026, astfel încât Fiesta și Focus ar putea reveni ca oferte exclusiv PHEV înainte ca marca să devină complet electrică.

În conformitate cu obiectivele sale de electrificare, compania a anunțat că fabrica sa din Valencia, care produce în prezent Mondeo alături de versiunile de 2 și 2,3 litri ale motoarelor pe benzină Ecoboost ale companiei, va construi motorul hibrid pe benzină cu ciclu Atkinson de 2,5 litri, utilizat pentru Kuga, Galaxy și S-Max, de la sfârșitul anului 2022. Motorul este în prezent construit în Chihuaha, Mexic.

Firma a promis, de asemenea, 5,2 milioane de euro pentru a-și crește capacitatea de asamblare a bateriei din Valencia, suplimentând o investiție de 24 de milioane de euro anunțată la începutul anului trecut.