Mai multe fabrici de automobile din Europa și America de Nord riscă să fie închise sau vândute în acest an, pe măsură ce mărcile auto se luptă cu supracapacitatea și concurența prețurilor, arată un raport al firmei de cercetare și consultanță Gartner, scrie Reuters.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Producătorii de automobile vor reduce probabil capacitatea de producție pe cele două continente în 2025, deoarece se confruntă cu obiectivele privind emisiile și taxele vamale, în timp ce dominația vehiculelor electrice (EV) din China va crește datorită avantajului său în software și electrificare, a declarat firma.

Închiderile sau vânzările sunt mai probabile în țările cu costuri ridicate, unde presiunea politică și socială va fi compensată de creșterea concurenței, a declarat pentru Reuters analistul Gartner, Pedro Pacheco.

Analize Economedia

om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie

„Acest lucru este un pic ca o oală sub presiune”, a spus Pacheco. „Presiunea crește, crește și… asta va împinge numărul de producători auto să ia decizii mai pragmatice”.

Brandurile chineze ar putea cumpăra fabrici pentru a depăși barierele comerciale sau ar putea deschide noi fabrici în țări europene cu costuri mai mici și în parteneri de liber schimb precum Maroc sau Turcia, a prezis firma.

Temându-se de perturbările provocate de normele Uniunii Europene privind emisiile de CO2 din 2025, directorul general al furnizorului auto german Bosch, Stefan Hartung, a declarat miercuri pentru publicația Auto Motor und Sport că blocul ar trebui să se abțină de la amendarea companiilor care nu îndeplinesc obiectivele.

Industria auto din Europa nu mai este pe drumul cel bun pentru a-și atinge obiectivele privind vehiculele electrice pentru 2030 și 2035, a declarat Luc Chatel, președintele lobby-ului auto francez PFA.

„Riscul este să ajungem să reducem vânzările de vehicule cu motor cu combustie pentru a stimula în mod artificial vânzările de vehicule electrice, a declarat el pentru Reuters.

În ciuda provocărilor legate de electrificare, Gartner se așteaptă ca livrările de autobuze, autoturisme, furgonete și camioane grele electrice să crească în ansamblu cu 17% în 2025. Gartner estimează că peste 50% din toate modelele de vehicule comercializate de producătorii auto vor fi vehicule electrice până în 2030.

Pentru a realiza această schimbare, producătorii de automobile tradiționali pot cumpăra arhitectură software de la producătorii de vehicule electrice și de la firmele digitale mai noi, pot stimula centrele de cercetare și dezvoltare din centrele tehnologice sau se pot asocia cu companii tehnologice pentru a crea întreprinderi comune autofinanțate în domeniul vehiculelor electrice, a declarat Pacheco.