Grupul francez Carrefour a realizat vânzări care includ TVA în creștere cu 7%, la 2,9 miliarde euro în România, ocupând primul loc în Europa în ceea ce privește dinamica pieței la nivel european, potrivit unui comunicat de presă al companiei.
„Anul 2023 reprezintă o bornă pentru Carrefour România – nu numai că am finalizat achiziția Cora, ci am obținut și o creștere remarcabilă de 7% a cifrei de afaceri de la an la an, cea mai mare creștere din regiune. Această realizare este o dovadă a forței și rezilienței operațiunilor noastre într-un mediu dificil, marcat încă de inflație. În conformitate cu strategia Grupului, vom continua să ne menținem disciplina financiară strictă și să investim în expansiune, derulând campanii comerciale țintite, dezvoltând marca proprie și realizând finalizarea integrării Cora”, a declarat Régis Moratin, chief financial officer Carrefour România.
La nivel de grup vânzările Carrefour au înregistrat o creștere de 10,2% pe o bază comparabilă (LFL) în T4. Acestea au ajuns la 25.055 milioane de euro înainte de IAS 29, o creștere de 6,6% la rate de schimb constante. Această creștere include un efect negativ al benzinei de -3,0% și un efect calendaristic negativ de -0,8%.
Potrivit comunicatului, în România (+4,7% LFL), creșterea a rămas puternică pe parcursul trimestrului (după +4,5% LFL în T3), în ciuda unei baze comparabile ridicate (+17,8% LFL) și datorită încetinirii inflației. Trimestrul a fost marcat de integrarea rețelei de magazine Cora. În urma achiziției operațiunilor Romania Hypermarche SA, Carrefour a ajuns, la acel moment, la aproximativ 450 de magazine în 113 orașe din țară.
Produsele marcă proprie Carrefour au reprezentat 36% din vânzările de produse alimentare la nivel de grup în 2023, în creștere cu 3% față de 2022, iar în online valorea brută a mărfurilor (GMV) din e-commerce a crescut cu 26%, la 5,3 miliarde de euro.