Vânzările globale de vehicule electrice pe baterie şi hibride plug-in au crescut în ritm anual cu 30,5% în septembrie, datorită avansului semnificativ din China, în timp ce în Europa s-a reluat creşterea, arată datele publicate marţi de firma de cercetare de piaţă Rho Motion, transmite Reuters, transmite Agerpres.
Creşterea a încetinit pe piaţa din SUA, în anticiparea alegerilor din 5 noiembrie, ceea ce face dificil de estimat viitoarele tendinţe de pe piaţa auto, a explicat pentru Reuters Charles Lester de la Rho Motion.
Producătorii auto din China caută să-şi majoreze vânzările în UE, în pofida taxelor vamale suplimentare introduse de UE şi q cererii reduse pentru maşini electrice.
Datele Rho Motion arată că în septembrie vânzările globale de vehicule electrice pe baterie (BEV) şi hibride plug-in (PHEV) au ajuns la 1,69 milioane de vehicule.
În China, avansul a fost de 47,9% în septembrie (1,12 milioane de vehicule), în timp ce în Statele Unite şi Canada au urcat cu 4,3%, la 0,15 milioane de vehicule. În Europa, livrările au crescut cu 4,2%, la 0,3 milioane de vehicule, în urma unei expansiuni de 24% în Marea Britanie şi a evoluţiei bune din Italia, Germania şi Danemarca.
În China, cea mai mare piaţă auto din lume, gradul de penetrare al vehiculelor electrice pe baterie şi hibride plug-in creşte mai rapid decât se estima şi vânzările “ar putea înregistra niveluri record în fiecare lună, până la finalul anului”, a previzionat Lester.
Acesta a adăugat că avansul anual de 7% din Germania este “cu siguranţă o veste bună”, iar obiectivele stabilite în UE privind reducerea emisiilor de carbon vor reprezenta un test pentru piaţa auto a blocului comunitar.
Rho Motion se aşteaptă ca vânzările de vehicule electrice în Europa să ajungă la 3,78 milioane de vehicule în 2025 şi 9,78 milioane de unităţi în 2030, respectiv cu 24% şi 19% mai puţin decât se estima anterior.