Vânzările Tesla pe pieţele cheie din Europa au continuat să scadă în martie, arată datele publicate marţi, sporind dovezile că şoferii renunţă la achiziţionarea vehiculelor electrice (EV) produse de compania condusă de Elon Musk, pe fondul intensificării concurenţei din China, transmite Reuters, citată de Agerpres.
Înmatriculările de maşini noi Tesla în Franţa şi Suedia au scăzut pentru a treia lună consecutiv, contribuind la cele mai reduse vânzări trimestriale în cele două ţări începând din 2021.
Intrarea lui Musk în politica din SUA şi sprijinirea mişcărilor de extremă dreapta din Europa au dus la demonstraţii în faţa magazinelor Tesla din Statele Unite şi la cereri de boicot în alte zone.
De asemenea, evoluţia Tesla este afectată de îmbătrânirea gamei de vehicule, compania confruntându-se cu un test în următoarele luni, în condiţiile în care pregăteşte în Europa lansarea unei versiuni modernizate a SUV-ului Model Y, cea mai bine vândută maşină în regiunea scandinavă în ultimii doi ani.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
„Niciodată o marcă auto nu a suferit o astfel de cădere în dizgraţie”, a afirmat Quentin Willson, fondatorul FairCharge, grupul de sprijin EV din Marea Britanie, şi proprietar al unei maşini Tesla.
În martie, înmatriculările Tesla au scăzut în ritm anual cu 36,83% în Franţa, cu 63,9% în Suedia şi cu 1% în Norvegia. În Danemarca şi în Ţările de Jos s-a înregistrat un declin de 65,6%, respectiv 61%.
Vânzările din primul trimestru al acestui an au scăzut cu 41,1% în Franţa, cu 55,3% în Suedia, cu 12,5% în Norvegia, cu 56,4% în Danemarca şi cu 49,7% în Ţările de Jos.
Singurul avans în martie a fost în Portugalia, unde înmatriculările Tesla au urcat cu 2%, dar în primul trimestru al acestui an au scăzut cu 26%, chiar dacă pe piaţă a crescut numărul vehiculelor electrice vândute.
„Cifrele slabe ale Tesla în Europa sunt rezultatul unei combinaţii de factori. Compania nu a mai dezvoltat modele care să fie competitive din punct de vedere al preţurilor. În plus, implicarea în politica din SUA a directorului general este respinsă de mulţi consumatori”, a apreciat Ben Nelmes, de la compania New AutoMotive.